Няколко хиляди бройки от моделите Audi Q5 PHEV и A7 PHEV за американския пазар трябва да бъдат изтеглени в сервизите на марката, тъй като техните батерийни модули с високо напрежение са подложени на термично претоварване, което може да предизвика пожар. По тази причина на собствениците е наредено да не зареждат своите автомобили.
Германският производител обяви, че все още търси основната причина за проблема, но смята, че тя се дълги на отклонения по време на производството на модулите на батерията в завода на Samsung SDI в Унгария. В Audi са били уведомени за 4 случаи с прегряване на батериите на автомобили извън САЩ през август 2023.
По-рано тази година компанията е била информирана и за други инциденти, като е взела 50 батерии, за да ги анализира. Разследването все още не е приключило, но въпреки това Audi реши да вкара в сервизите си 4616 бройки от модела Q5 PHEV и A7 PHEV за американския пазар.
За да реши проблема, Audi ще представи нов бордов диагностичен софтуер през второто тримесечие на 2025, който ще открива потенциални проблеми с модулите на батерията и ще предупреди водача, преди те да възникнат. Засегнатите превозни от сервизната акция превозни средства с активирани онлайн услуги ще трябва да сменят всички модули или батерии с високо напрежение, ако онлайн данните показват критична повреда.
В тези случаи собствениците ще бъдат инструктирани да спрат да зареждат превозните си средства от външни източници и да не използват двигателя с вътрешно горене за зареждане на батерията. Същото важи и за засегнатите модели Q5 PHEV и A7 PHEV без онлайн системата за данни. Техните собствениците се съветват да спрат да зареждат батериите си, докато новият софтуер за диагностика не стане достъпен.