fallback

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.

Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.

При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

fallback
  • #48
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Какво има за разбиране? Доколкото си спомням си в Германия, следователно там не може да не е имало новини че за последната седмица от годината повечето от дните производството на възобновяема енергия беше над 100% от потреблението и излишъкът се изнасяше. Затова цените на електрическата енергия в цяла европа се сринаха и бяха близко до нулата. Също така цените на електрическата енергия за 2023 година бяха със 70% по-ниски отколкото през 2022 година, въпреки прогнозите ви за обратното.
  • #47
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Пък MythBuster си пише според знанията и често със сметки, както повечето тук. Аз харесвам коментарите му, но не винаги разбирам тези за производството на ток. Не съм съгласен с част от изводите му, но пък това няма значение. Всеки добре аргументиран спор добавя знание на двете страни. Ето, ти като пишеш за своя избор с електромобил, споменаваш числа. Само не разбрах къде ползваш малката градска кола? В София с цветни зони или на село, дето няма такива.
  • #46
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Хах, в Германия и с разрешената скорост?! Да разбирам, че си пробвал максималната скорост на Тесла, защото по част от магистралите е толкоз и е направила нисък разход. Браво, господине, браво. Моята още на 180 км/ч започва да харчи над 15 литра LPG.
  • #45
    До 44 ( преди 8 месеца )
    Кое е локум и кое не можеш сам да разбереш? За 2000 км седем зареждания. Всяко от 15 до 30 минути. Като се пътува на дълъг път, се зарежда да има ток до следващата станция, а не догоре. Скоростта е била 130, където е било възможно, но поради задръствания и ремонти, а в Германия са повече, средната скорост е значително по-ниска. Ако се кара постоянно със 130, зарежданията щяха да бъдат повече, но пък времето за зареждане щеше да бъде по 10-15 минути.
  • #44
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Явно си пълнил за по 300км.А сега сподели и колко време ти е отнело (без кибика по границите на СРБ), Относно разрешена скорост - е много разтегливо. Пиши каква ти е била средната скорсот. Ограничението е 130 (без Г), но е разрешено да караш и с 90.. С други думи, като митичниа казва - говори ми с цифри, конкретно, а не локуми
  • #43
    От 38-40 до 42 ( преди 8 месеца )
    Не съм Митбъстъра. Две хиляди км в едната посока до Северна Германия и няколкостотин км там. Среден разход за цялото пътуване 15 квтч, като на магистрала съм карал с разрешената скорост. Ще те оставя да гадаеш как е постигнат този разход. Време за зареждане от 15 до 30 минути. Тук ще ти дам малко информация, защото виждам, че ти е трудно. Зарежда се колкото ти трябва, а не пълниш батерията догоре.
  • #42
    анонимен ( преди 8 месеца )
    38-40 (Митичен) и един мармот завива шоколад. 4к из Европа са да стигнеш Милано или Франкфурт и обратно. Отделно кажи колко е бил разхода и къде колко си зареждал. Единствено си прав, че насила могат само да ти вземат, не да ти дават. Прекрасна алегория зс Ел и ДВГ в момента.
  • #41
    Алигери ( преди 8 месеца )
    Метафорично казано, забраняват продажбата на свинско в ресторантите, а това в магазините е със 100% ДДС и задължително трябва да е с под 1% мазнини. И идва Миторазбивача и се изцепва пренебрежително, "Гледайте какви рекодни продажби прави телешкото месо, нищо че е 2 пъти по-скъпо от свинското. Не за друго, а просто хората много го харесват. Пък месопрозводителите за алчни иззедници, защото спряха да предлагат готови кебапчета и кюфтета в магазините."
  • #40
    От 39 и 40 ( преди 8 месеца )
    И няма как да не добавя, че нямате никаква представа при какви условия колко харчат електромобилите, нито как и колко време трябва да се зарежда. Направих дълъг път до Европа с над 4000 км и карах с разрешената магистрална скорост в различните държави и разходът беше все едно съм карал с 90. Можете ли да разгадаете защо се получи така? Нали знаете всичко.
  • #39
    От 39 ( преди 8 месеца )
    Второ, предишното поколение на Хонда ЦРВ струваше почти 100000 лева във високите нива, а сегашното започва от над 100000 без да има еко такси като в ниската земя. Купих си Тесла за същите пари. Видях как се държи и в топло, и в студено и нямам усещането, че съм се минал. Нямам половин кола или три четвърти кола. Имам пълноценен автомобил. Това е семейната кола за дълъг път, а втората кола е бензинова малолитражна, обратно на схващането, че трябва да е наопаки.
fallback
Последни