fallback

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.

Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.

При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

fallback
  • #38
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Все се заричам, че няма да пиша коментари, но като видя колко незапознатост се е изляла тук и пак се изкушавам. Не си правя илюзии и знам, че повтарям грешката на Митбъстъра. На сила не можеш да дадеш, на сила можеш само да вземеш. Как да обясниш нещо на някой, който знае всичко?! Но, първо - купих си електрическа кола не защото следвам някакво течение, а защото четох доста, гледах и клипове и си направих някои сметки. Купих колата без субсидии, така че спрете с тази мантра. Ще прод. с нов ком
  • #37
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "анонимен ( преди 2 часа )И после хората искали електрички. Ами като ДВГ е изкуствено оскъпено двойно. Хората нямат избор. Кой ще купи Голф или Сивик пък били те и топ версиите на цената на Порше Тайкан." Целта на статията е изпълнена. Мозъкът ти е промит, защото си се оставил на някой друг да МИСЛИ вместо тебе и да ти налива готовите мисли в главата чрез заглавията. Ако беше поМИСЛИЛ, щеше да видиш, че са оскъпени само мощните модели с големи вредни емисии. Евтините и маломощните не са.
  • #36
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "Една част от тези потребители ще даде 3500, въпреки това, но 2/3 ще отпаднат от пазара - едните ще минат в горния клас, за другите покупката ще стане невъзможна! Предполагам ако се заровим в статистика ще видим че увеличените продажби в горен клас не отговарят на загубените в долен!" Точно там ти е проблема. Знаеш какво трябва да се направи, но или те мързи или не можеш да го направиш или просто не искаш защото ВЯРВАШ и имаш ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ. Статистиката показва, че продажбите са се УВЕЛИЧИЛИ.
  • #35
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "Все едно да има разлика между модел 3 и модел S на Тесла 3500 евро, и колко продажби според теб ще има модел 3?" И пак нищо не си разбрал. 3500 е оскъпяването за покриване на нормите. С толкова постъпват както евтиният така и скъпия модел. Това не е разликата между цените на двата модела. От примера който си дал, разликата е 47% в цената. Тоест ако единият струва около 40 000, другият би трябвало да струва около 60 000. Как мислиш, кой ще се продава повече?
  • #34
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "Как ти се струва градска въшка и малък автомобил с малка разлика?" Да видим пак правилно ли съм те разбрал? Твърдиш, че 47% по-висока цена е малка разлика в цената? Попитай Турбо, който миналата година си купи Hyundai i10 защо е избрал малкия модел а не е доплатил "малко" повече?
  • #33
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Лудория ( преди 11 часа )3500 евро не са малко. ... разликата в Hyundai i10 и Hyundai i30 - ... 13 500 евро, втория 19 850, ... Как ти се струва градска въшка и малък автомобил с малка разлика? Все едно да има разлика между модел 3 и модел S на Тесла 3500 евро, и колко продажби според теб ще има модел 3?" Чакай да видя дали правилно съм те разбрал, казваш че 3 500 евро са огромна разлика, затова всеки би предпочел да даде 6 350 евро повече за автомобил? Продължавам да не схващам математиката ...
  • #32
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И после хората искали електрички. Ами като ДВГ е изкуствено оскъпено двойно. Хората нямат избор. Кой ще купи Голф или Сивик пък били те и топ версиите на цената на Порше Тайкан. А и най-гадното Порше все няма да е по-лошо от ФВ или Хонда (може би с изключение на NSX)
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Митее, значи Дачия ще влезе в нишата и ще избие рибата. Продават ниско, на малък марж, болшинството хора им трябва просто кашон А-Б. Ще ги отнесат Тресла в Европа кат стой та гледай скоро :)
  • #30
    112 ( преди 8 месеца )
    Цената може и да е сравнима с Мерцедес, но тази Хонда ще го надживее в пъти.
  • #29
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дали струва 20 или 90 хил. евро, само много кухи и пробити леейки биха си купили хонда, така че новината няма никакво значение за читавата част от населението.
fallback
Последни