fallback

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.

Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.

При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Същото е и с Киа ЕВ9, в САЩ където има конглокенция и пазар се продава аз 50к долара плюс яки отстъпки, тук начална цена близо 100к долара, да си я карат, 200 коня 3 тона костенурка.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Ти пък... МитЕ направо си ме смаИл! Не бе, не ги забраниха СЛОЖИХА ИМ "ИЗИСКВАНИЯ"! Като да подпишем с теб договор да ми построиш евтина къща, ама после от Общината да ти кажат, че понеже са загрижени за мен тя трябва да отговаря на техните изисквания - да е 180 квадрата с отопляем плувен басейн, гараж, 0емисии и вътре италиански мрамор и френски дизайнерски мебели щото това ще повиши нивата ми на щастие и дълъг живот ;) Дали ще спазиш договора ;)
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тинти, къде са евтините автомобили с ДВГ в Европа? Защо спряха да ги произвеждат? Някой забрани ли им? Най нагло заявиха че няма да ги произвеждат, защото нямало печалба от тях. Щели да произвеждат само висок клас автомобили при които печалбите са по-големи и дори при тях нямало да правят базови модели, че хората не искали да поръчват екстри. Каквото са надробили това ще сърбат. По подразбиране евтини малки електромобили не може да има, така че нямаше да имат конкyренция следващите години.
  • #5
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    То пък големия шок и голямата новина за тези, дето са писали преди мене. В Норвегия от 10 години е така. Така са решили така правят. Защо не коментирате една съседна Румъния например как са решили този проблем с емисиите? Там не е тояга, а е морков. Дават субсидии за електромобил. Големи субсидии. Но не това е интересното а забраната на внос на стари автомобили. Ако не се лъжа беше забранен вноса на по-стари от 10-годишни автомобили. Какво ще стане ако и тук въведат такъв закон?
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    И ето така деца се прероди фашизма! А обвиняваме Китай, че там партията решавала и живеели в комунизъм ;) При равни условия - тоест пазарна конглокенция без намеса на нискоинтелигентни полит-престъпници и непотребните зелени еуглени ЕЛ реално няма никакъв шанс! Другото го е описал колегата Изравняване в пост Номер 3!!!
  • #3
    Изравняване ( преди 11 месеца )
    Бустериран Мите, ето така електрокарите стават по-евтини от ДВГ-тата, нали? Земи, бате, тия безбройни административни такси и после обяснявай, "Е, кой пък ще си купи Хонда, като за същите пари може да си вземе Тесла и да пести от бензин докато ускорява до 100 за 5 секунди в центъра на града?". По принцип електричките са много хубави и евтини, само да има субсидии и скопяване на конkуpeнцията, защото иначе не са чак толкова хубави и евтини. Ето затова антиелектриците бучим като стар дизел.
  • #2
    Chicho_Ficho ( преди 11 месеца )
    До 1, тия работи с трева не стават, гъби са играли тука :)
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Значи скоро по немските магистрали да очакваме холандците да си теглеят караванте с конски врпяг или по верятно с колело. Мислех, че в Брюлсел са ударли дъното, но явно в Амстердам тревата "ги е качила на нови висини".
fallback
Последни