Бъдещето на Honda също ще бъде хибридно, поне докато преходът към 100% електрическа мобилност не бъде напълно завършен. Това обявиха от ръководството на компанията на пресконференция, на която представиха плановете си развитие на системата със смесено задвижване до края на десетилетието.
Японският производител проучва как да направи автомобилите си по-ефективни, използвайки двигатели от следващо поколение, батерии с вграден капацитет и нови платформи. Бъдещите хибриди на Honda ще се отличават с еволюцията на сегашното задвижване e:HEV и ще бъдат базирани на нова, по-твърда и по-лека платформа.
Тази нова пълна хибридна система - точно като настоящата, може да се използва в три различни режима на шофиране. Това са EV режим, т.е. само с електрическа тяга, хибриден режим, т.е. с електрически мотор, задвижван от двигателя с вътрешно горене като удължител на пробега, и режим „двигател“, като ДВГ е директно свързан към колелата чрез пакет съединител.
Новите задвижвания ще използват нови 1,5 и 2,0-литрови двигатели с цикъл на Аткинсън с директно впръскване и няколко иновативни функции, комбинирани с нова автоматична скоростна кутия Honda S+ Shift. И накрая, при някои модели ще има и възможност за електрическо задвижване на четирите колела E-AWD с втори електрически мотор, разположен на задната ос.
За да постигне въглеродна неутралност до 2050 г., Honda се стреми електрическите превозни средства с батерии и горивни клетки да представляват 100% от световните й продажби до 2040 г. Като се има предвид настоящото голямо търсене на хибридни автомобили, компанията обясни, че през следващите години ще продължи да разработва нови напълно хибридни модели, поне до края на преходния период към електрически коли, който се очаква да бъде през 2030 г.