IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.
 
 
станция за смяна на батерии
 
 
Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.
 


Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.


0 от 500
  • #56
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Винаги обясняваш на теория Как да е но никога не можеш да дадеш един пример като турбо който да мога да цитирам. Ти си този който събира проценти и не ми преписвай тези 5 по 20 е равно на 100, защото много добре знаеш че ги писа твоя адаш с малкото г. А не аз! Къде преди него съм ви смятал колко трябва да произвежда всяка година до 2030 година Тесла при 50% ръст. Ето че турбо поне си прави труда да смята, а ти и това не можеш! Поне кажи вярно ли го е сметнал?
  • #55
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И другата самоличност се появи - Турбо! Числата *** ли ти отключват?
  • #54
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо,пак ли злословиш?Гост никога не е твърдял подобно нещо.За 5 г х20% =100% го каза ти,тесльо.Средно аритметично на 3,12+9,69/2=6,405%.
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Мити4ен бустер,не ми приписвай твои бисери.Още четене трябва за средно аритметично, Уикипедия не върши работа.Раздели на броя събираеми и ще получиш верния отговор.
  • #52
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 51. Както вече отбелязах, не очаквай да те разберат защото за да си антиелектрик задължително трябва да си и антиматематик и да вярваш, че събирането на мегавати и събирането на проценти е едно и също и няма разлика дали ще събереш 3,12 тераватчаса произведени през първото тримесечие с 9, 69 тераватчаса през второто или ще събереш 3,12% произведени през първото и 9,69% произведени през второто. И в двата случая според Гост ще получиш 12,82. Тераватчаса или процента, нямало значение!
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 48 ( преди 8 месеца )
    Нали и аз това обяснявам? За лаика идеите са валидни, но сметките показват, че моделът на Тесла е по-икономически изгоден.
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Госте пишеш ли да събираш и за днес процентите, а не само в най-мъгливия снежен зимен ден? ВяЕЦ 4,13%243.44MWФЕЦ 17,84%1052.36MWТовар на РБ5797.54MWДа видим днес дали ще се съберат 1%? Как мислиш? Аз мога да се обзаложа, че днес, 10 дни преди най-краткия зимен ден, фотоволтаиците ще произведат повече от 3%, колкото твърдиш, че е средногодишният им добив. Или и това не си го казвал и ти слагам думи в устата?
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 47. Не ми обръщай внимание те постоянно питат за кофи за ток и си представят че тока се вози с автовози в цистерни защото така са свикнали и мислят по навик. Тесла също има батерии на зарядните си станции, в някои случаи съчетани и с фотоволтаици от които се зареждат. Още преди години имаше клипове как в цели области няма ток и бензиностанциите са тъмни, а светят и работят само зарядните на Тесла. Да не говорим че пикапа на Тесла е една огромна кофа за ток, която захранва дома с дни.
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "Защото цялата идея на станциите на Нио е да заменят многото колонки с една станция, която обаче "зарежда" много по-бързо чрез подмяна."Абсолютно нищо не заменят! Ако има нужда от зареждане около 30 човека/ч на магистралата, ще заемат 30 паркоместа за час, докато им дойде реда след три часа, когато вече са заели около 100 паркоместа. На всяка зарядна на Тесла има средно 10 колонки. Както виждаш се зарежда за 10 минути, но дори при 20 мин./кола капацитета ще е 30 коли/ч и не се чака.
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 42 ( преди 8 месеца )
    Може, разбира се. Но е невероятно тАпа идея. Не ми се занимава сега да изброявам недостатъците, нито да оборвам крайно невалидния ти аргумент за снега, защото излизам. Можеш да си поразсъждаваш сам.