IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.
 
 
станция за смяна на батерии
 
 
Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.
 


Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.


0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още ли твърдиш, че двигателят предава отрицателен въртящ момент на десните колела при ускорение, защото посоката на въртящия момент е по посока на часовниковата стрелка? Още ли твърдиш че, като събереш 100 нютона сила която действа в противоположна посока с 50 нютона сила по посока на движението, ще получиш същия резултат като при 50 нютона обратно на посоката на движение и 100 нютона на посока на движението и в двата случая плюс 50 нютона? Още ли твърдиш, че 3,12% +9,6% =12,81% за полугодието
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 38 ( преди 11 месеца )
    Защото цялата идея на станциите на Нио е да заменят многото колонки с една станция, която обаче "зарежда" много по-бързо чрез подмяна. Казано по друг начин, идеята на Нио е да предоставят един скъп ресурс, но за кратко време, а на Тесла - евтин ресурс за повече време. И двете са валидни идеи, но поне засега сметките показват, че тази на Тесла е по-изгодна финансово.
  • #44
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Трети Гост ( преди 11 месеца )
    Този навлек MythBuster и тук ли налази.Този *** е за лечение.
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ,ти да си признаеш грешката?Това не се е случвало никога,кога ми цъфнат налъмите.
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Последно да се уточня. Станцията за смяна на батерии може да е просто склад за батерии и не е нужно да се зареждат на място - това позволява да се направи навсякъде и заредените батерии да се транспортират до там - както се прави с бензина. В БГ падна 20см сняг и десетки хиляди абонати бяха без ток дни наред. В много държави приеха закон да може да се спира тока за зареждане на електромобили - може зимата да се видят опашки пред станциите в пикови часове.
  • #41
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ,пак ли си тука бре?Няма ли да метеш листата в двора и да чистиш фотоволтаиците от снега.
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    (продължение) А ако има голямо натоварване в даден период, например събота по обяд, когато всички са на път, изглежда местата за батерии са така изчислени, че да не се получава прекъсване. Ако се наложи да заредят 21 коли плътно една след друга, батерията на първия ще е имала около 2 ч. да се зареди и т.нат. Така че Нио са помислили за макс. натоварване, но проблемът с опашките може да бъде решен само с изграждане на много успоредни страници, а те са скъпи.
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, за разлика от тебе аз когато направя грешка имам топки да си я призная А ти като някой женчо, продължаваш да досаждаш с тази грешка която съм си признал преди три години но ти напомняш през две седмици оттогава насам. Да обърках се и вместо да кажа, че 3 мм ултра твърда неръждаема стомана има пружинен ефект и затова не може да се огъва, казах че е еластична, защото това не е в моята сфера на компетентност. Ти още ли твърдиш че фетс са произвели 3% за 2023?
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А защо смяташ зарядни станции а не колонки? Каква е логиката? Можеш ли да сравниш капацитета на една от най-големите зарядни станции която броиш един брой Но тя има 100 колонки, които зареждат минимум по 300 автомобила на час сравнено със станция за смяна на батерии която може да обслужи максимум 5 автомобила и то ако са добре организирани? Важен е броят на колонките, а не на зарядните станции. Като ги сметнеш по този начин вече излиза, че на 100 тесли има една зарядна станция.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Да поразсъждаваме. 3-то поколение станция на Нио побира 21 батерии. Да предположим, че една се зарежда за 2 ч, защото Нио няма най-бързозареждащите се батерии, а освен това се опитват да ги пазят. Това прави 12 пъти за 24 ч, или 252 възможно смени общо. Времево, ако сложим 6 мин. на кола, това са 240 смени. Батериите са достатъчни да ги посрещнат. САМО ЧЕ!!! Няма как да има такова идеално натоварване. Истината е, че ако дойдат 5 коли едновременно, последния ще чака половин час. Кофти.