IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.
 
 
станция за смяна на батерии
 
 
Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.
 


Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "анонимен ( преди 24 минути )За в бъдеще, технологията няма смисъл, защото скоростта на заряд има още много поле за подобряване - дотоколкова, че ще се изравни с времето за смяна."Принципно трудно до невъзможно една батерия ще зареди по-бързо отколкото да се смени, особено при положение че Тесла още преди десетина години показва система, която за времето на пълненето на резервоара на едно audi сменяше две батерии започваше да сменя трета. Но не бива да се бърка време за смяна на батерия и ...
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Реално ( преди 8 месеца )
    Някой като няма талант в една работа, се чуди какво да измисли по метода проба-грешка и все не му се получават нещата. Ел. Хамър, ел. Хонда ретро, е-208 с видимост отпред като на бункер от WW2... Моцарт е един, Стив Джобс е един, Мъск е един и т.н. Другото е фон и плява.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За в бъдеще, технологията няма смисъл, защото скоростта на заряд има още много поле за подобряване - дотоколкова, че ще се изравни с времето за смяна.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Напротив, доказано лоша идея е от опитът на Нио. Без настояще и още повече без бъдеще. В настоящето, вадещата се батерия прави колите по-тежки - маса, която може да се използва за по-голяма батерия или по-висока ефективност. Има и редица проблеми със системата - Нио не зареждат батериите до 100%, за да им удължат живота, като много често дори са по 50 или 60% - а една батерия се зарежда до тези проценти на бързо зарядно за почти същото време.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    Това не е лоша идея, но мисля, че трябва батериите да не са твои, а да плащаш наем за тях. Иначе може да ти сменят новите батерии с много стари
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Илиян ( преди 8 месеца )
    Супер, 5 смени и прекосяваш Европа. В Сърбия обаче малко ми е несигурно :)))))