IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.
 
 
станция за смяна на батерии
 
 
Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.
 


Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,стига ни натрапва този измислен клип.В реалността времето за шофиране и зареждане са други.Като примера на Турбо с П.Мафани.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Последното поколение станции на Нио побират максимум 21 батерии. Нио има около 2000 станции, практически всички в Китай, което право по 1 станция на всеки 200 коли, които Нио е продала за всички времена. При Тесла съотношението е едва 900, а на всичкото отгоре от няколко месеца Тесла зарежда и други марки, което означава, че числото е някъде над 1000 - 5 пъти по-добро.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,днес не почиваш ли?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ако една батерия струва колкото 25 зарядни станции, то само 12-те батерии необходими за един час, струват колкото 300 зарядни станции по 22kW, общо 6,6MW с които 6 пъти по-добре се балансира мрежата и могат да бъдат изградени на до 300 различни удобни на шофьорите места за да няма нужда от осигуряване на големи мощности в една точка. И ако максималния теоретичен капацитет за смяна е 288 автомобила, на денонощие, тези зарядни само за 4 часа ще заредят повече километри на по-ниска цена.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    MythBuster ми напомни другия голям недостатък на идеята за подмяна - вместо по една батерия на кола, производителят трябва да осигури х1,5 или х2 - коефициентът ще е доста висок, защото хората пътуват пиково - междуградско уикенда, а за работа - сутрин и вечер. Това неминуемо вдига цената на транспортното решение. Нужно ли е да обяснявам колко глупаво е това в период, в който пазарът иска по-евтини електромобили, а производителите се оплакват от недостиг на полезни изкопаеми?
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Доводут ти е без основание. Сред полето ще ти трябва кабел както за зарядни станции, така и за станция за смяна. И станцията изисква голяма мощност, за да може да зарежда примерно 30 батерии едновременно.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А ти колко батерии мислиш че има в една такава станция за смяна на батериите? Как идва токът до нея? Ако сменя батерия за пет минути, ще обслужва 12 автомобила на час. Да не мислиш, че в нея има 12х24=288 батерии, които можеш да си заредиш в който си искаш час от денонощието за да балансираш мрежата? Дори така да е, 12 батерии по 80 kWh се нуждаят от 1 мегават мощност, за да заредят за час. 30 автомобила трябва да чакат 3 часа на опашка.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Уфф, не ми се спори. Според теб как идва токът до зарядната станция - просто забиваш станцията насред полето?!? Тезата, че ще има 10 батерии и 30 чакащи е същото като да кажа, че на бензиностанция има 30 коли и само 100л бензин
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Как ще зареждаш когато ти е кеф ако зарядната станция има 10 батерии и 30 чакащи?" Пояснявам че става въпрос да зареждаш когато токът е евтин, за да балансираш мрежата. Пропуснал съм и лесното изграждане. За зарядна станция може да сложи и един обикновен контакт. Не ми обяснявай че 20-те контакта у вас са по-сложни за монтаж отколкото станция за смяна на батерии. Най-скъпата 22 киловата зарядна станция на Тесла струва 500 долара. Само една батерия струва колкото 25 зарядни станции.