IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.


Tesla


Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.


Tesla


В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.


0 от 500
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хсххд ( преди 1 година )
    неМИТия бъстър, случва се да имаш добри разсъждения..ама аз лично вече прескачам коментарите ти вече. 46000лв ме накара да прочета тоя път, то всички щяха да си я купуват ако беше толкова пари Тук.
  • #73
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Колата на Турбо е на 250 к.км,само с обслужване.Този теслар от статията е назад с 16 к.долара при 241 к.км.Като платиш за батерията и обслужването ще ти се стори без пари.
  • #72
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Сравняваш електрокар купен в САЩ с ползване на субсидия и автомобил купен в България с нула субсидия.Кога си купиш Тесла за тия пари в България,да се обадиш да почерпиш.Едно обслужване не превишава 300 лева,откъде ги докара 5000 лева.
  • #71
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино 25 420 долара са 46 256 лева. Ами то по-евтино от луксозната баничарка на турбо, чиято базова цена започва от по-висока база, а дори с фул екстри няма дори една четвърт от опциите на най- базовата Тесла. От там нататък добавяме и 12500 литра х 2,80=35 000лв , поне 5 000 лв за масла и консумативи и отидоха 90 000лв за баничарката. При подобно каране, теслата ще изхарчи 30 000kWh които са между 0лв на зарядните на Тесла, 4500 от контакта и 23 400лв на най-скъпите бързи зарядни.
  • #70
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    До #63: Вуйчо, а какво ще диша детето ти утре? Не се ли сети огромната празнина в между- ушието ти за тази "малка" подробност? А ти, броиш стинките, а ***?
  • #69
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Бензинова Опел Корса е 35 к.лв, електрическата Корса е 70 к.лв с двойно по малък пробег.
  • #68
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 61.Бустер4о,Тесла 3 да не би да е луксозен автомобил?Дай да сравняваме цени в държави без субсидии за електрокари.За автомобили от една марка и модел, електромобилите са два пъти по скъпи от автомобил с двг.
  • #67
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Гаранцията на батерията и двигателя на Тесла е 8 години. Фосилното лоби пак лъже май....
  • #66
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    може но за 25 биткойна
  • #65
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дартанян ( преди 1 година )
    Тоя *** за 3 години навъртял четвърт милион км!!! И то шервал колата с други демек печелел сега реве че се бил набутал. Ми всяка нова кола е меганабутвация първите 4 години заради обезценката не го ли проумяхме най накрая. Тригодишния лизинг на нова *** е нищо друго освен търсене на будала да изплати огромната обезценка в началото. После 3 годишна колица на 30.000 за половината пари всеки ще купи. Между другото запишете ме и мен за теслите по 25 бона като ги пуснат , даже 2 -3 ще взема .