IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.


Tesla


Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.


Tesla


В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.


0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не те питам това. Кажи колко литра си изгорил и колко пари си дал за тях? Много удобно смяташ цената на Тесла през 2020 година и цената на peugeot-то през 2023 година. Я вземи да сметнеш на цена 25 000 долара за чисто нова Тесла и 48 000 лв за чисто ново peugeot и 250 000 км през следващите 3 години? Кое ли ще му е по-изгодно на американеца, въпреки по евтиния бензин там? Така че не го оплаквай.
  • #53
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    По моя сметка на салфетка,ще ми стигнат за над 500 х.км,които няма да мога да навъртя, защото съм решил 2025 година да си сменя колата.
  • #52
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    По каталог ми дават 4,5 л/100 и толкова си гори при 90 км/ч.При по ниска скорост мога да сваля разхода до 4 л/100.
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 47.Цената за нафтата се покрива от разликата в цената за придобиване,30 х.лв за Пежото и 50 х.долара за Тесла.
  • #50
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест чист ток има достатъчно и в излишък. Проблемът е че няма достатъчно батерии за да се съхрани и електромобилите са част от решението, когато се натрупат достатъчно. Първоначално планираните 30 милиона за след 7 години са добро начало. "Бракувани" батерии като на онази Тесла с 81% остатъчен капацитет, което ще рече останали 68kwh от първоначалните 84kwh пък са добра батерия за домашно съхранение на обедната енергия на 2 ст, за да се ползва вечерно време когато токът струва 53ст/kWh
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Пак погледнах коментарите на момъка с чуденето. Все пак хората, дето имат Тесла по може да кажат какво се случва в такива моменти. Ама ако е спестил от гориво (в смисъл да му останат пари, а не да ги изяде и изсере), то да беше използвал тези пари за нова батерия. За моята кола - това прави близо 29 000 лева, което е повече от една батерия. Пък и ако всичко друго е ок, не виждам защо да си добавя ядове от непознат автомобил. Но може да е материал, подобен на тези из нашите ширини - за дърлене..
  • #48
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 42. Миналата година по това време когато цената на тока беше левче за киловатчас, вие обяснявах че е абсолютно невъзможно тази цена да се задържи за дълго, защото себестойността на тока произведен от фотоволтаици е около 3 стотинки за киловатчас и да имаш фотоволтаична централа се оказва машина за печатане на пари при тези цени. Инвестицията се връща буквално на същата година. Очевидно познах, защото например утре между 11 и 13 часа, са закупени по около 3500 MWh по 19лв - 1,9ст/kWh.
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, пропусна да кажеш за рифтера? Или сега пишеш мнението? Въпреки абсурдно ниския разход който е с литър по-малко от този който ти дават по каталог, кажи колко пари си платил за нафта за тези 250 000 км? Е как пък никой не ми отговори? Поне ми кажете че бъркам, че нафтата струва два пъти повече от батерията, която трябва да плати човека?И очевидно смяташ за много добра новина това че са вдигнали цената на ново peugeot двойно, а лоша новина, че цената на Tesla е паднала двойно.
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Пежото ми в момента е на 250 х.км на 8 години,сменял съм само консумативи.На тесларя след 241 х.км му се налага да плати 12 х. долара за консумативи(нова батерия).За Тесла струваща 50 х.долара като нова,му дават само 16 х.долара.Голяма далавера.За Пежото съм платил 30 х.лв ,в момента мога да му взема между 15 и 20 х.лв.Бих го сменил,но цената на новото е вече 48 х.лв.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    опааа ( преди 1 година )
    Е мое ли Теслъ така брутално да изклатят чуека