IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.


Tesla


Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.


Tesla


В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.


0 от 500
  • #64
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    кой нормален кара по 250 хиляди километра за няколко години
  • #63
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    250 000х 5/100= 12500 литра х 2.50лв са горе-долу колкото му струва батерията + разходите за ток на нощна тарифа. Жалко е, но пак са сметнали на бедните да не им остане някой лев в повече.
  • #62
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 59 точно това означава! Но ще изгубиш възможността за бързо зареждане и ще изгубиш ускорението защото с капацитета ще падне и мощността. Освен това през първите цикли се губи най-много капацитет, а след това загубите намаляват. Но в случая както се вижда от реакцията на останалите собственици на Тесла, не става въпрос за правило А за изключение от правилото и очевиден индивидуален проблем. Но дори с 81%, остават 68kWh капацитет, което е повече от батерията на някой други НОВИ електромобили.
  • #61
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Миналото лято цената на Model 3 се изравни с тази на немските луксозни автомобили, тъй като цената и преди данъчните облекчения започваше от 57 990 долара. Сега същата кола може да се купи на половин цена. Нов Tesla Model 3 в Калифорния (САЩ), включително с всички данъчни отстъпки, може да струва на купувач 25 240 долара. Това е по-евтино от аналогичен автомобил с ДВГ, съобщава Reuters .
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Статия от 12 Юни, 2023 Цената на нова Tesla Model 3 падна под цената на аналогичен автомобил с ДВГ. В нея четем: Миналото лято цената на Model 3 се изравни с тази на немските луксозни автомобили, тъй като цената
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И каква стана тя, с 81% живот на батерията вече трябва смяна. Дано проумеете че при ел. автомобилите ако за 2 години загубиш 10процента от батерията не означава че след 10 години ще имате 50% живот и 200 км пробег
  • #58
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Докато цените на електромобилите и автомобилите не се изравнят няма изобщо смисъл да спорим.Другото условие поне 500 километра пробег с едно зареждане и за 10 минути да се зареди батерията.Такава баничарка засега няма.
  • #57
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахото ( преди 1 година )
    Къде са тея тесли по 25 хиляди бе хораИли автокъщите ни мамят яко или някой съвсем откачихте
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесла за 25 х.долара още няма,стои само като обещание.Тесла за по малко от 40 х.долара в България не можеш да купиш, в България няма субсидии.Пак си назад още при покупката.
  • #55
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И отново питам дали това че цените на електромобилите падат е лошо? Смятате ли че е много хубаво че цените на новите автомобили с ДВГ се качват само защото можете да си продадете по-скъпо стария автомобил? Наистина ли това ви е поводът за гордост и го приписвате като предимство на ДВГ? Отговорете ясно и категорично че нещо не мога да ви разбера тезата? По-евтиняващият ток и постъпващите горива също ли е предимство за ДВГ и смърт за електромобилите и отказ от тях за всички бъдещи купувачи?