Китайски собственик на Polestar 2 повредил батерията на електромобила си и е бил принуден за посети сервизен център на компанията. Там го уведомили, че за смяна на повредения елемент трябва да плати 540 000 юана, което е еквивалент на 79 200 долара, съобщава InsideEVs.
Интересното в случая е, че Polestar 2 се произвежда в Китай, като цената му на местния пазар е близо наполовина – 298 000 юана, което прави около 39 500 долара. Местни журналисти са се свързали с централата на автомобилния производител, откъдето им е било отговорено, че действителната цена на батерията е 400 000 юана (57 900 долара). Това предполага, че останалата част от сумата е начислена за ремонтите, които е трябвало да бъдат извършени.
Дори и така обаче цената на самата батерия е по-висока от тази на електромобила. В същото време други китайски производители имат далеч по-щадящи клиента цени. При Xpeng, например, батерията за седана P7 се продава за 110 000 юана (15 900 долара), а за P5 и G3 тя струва 90 000 юана (13 050 долара) и 85 000 юана (12 350 долара). Друга марка – Li Auto, заменя акумулаторите на модела си Li One срещу 70 000 юана (10 150 долара).
В базовата версия батерията на Polestar 2 с капацитет 69 кВт/ч позволява пробег с едно зареждане от 474 км (по цикъла WLTP). Обяснението за висока цена на този основен елемент е, че от 2021 г. производителят проследява произхода на кобалта за производството на батерии, а от април проследява и доставките на слюда. Освен това металът за тавата на батерията се поръчва само от заводи, използващи възобновяеми енергийни източници.