IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla таксува клиент с 22 000 долара за наводнена батерия

Според собственика, компанията се опитва да го измами и да избегне гаранцията

За поредния кошмарен случай със собственик на Tesla, който трябва да плати огромна сума за смяна на батерията на електромобила си, съобщават медиите в Хонконг. Местен жител обвинява американската компания в измама и се готви да търси правата си в съда.


Tesla


Лари Кембъл купува своята Tesla Model S през септември 2016 г. Седанът му служи безпроблемно до 8 октомври 2021 г., когато съпругата му отива да вземе децата от училище и електромобилът просто спира на едно място. Седанът е закаран в сервиза на представителството на Tesla, откъдето уведомяват Кембъл, че трябва да плати 21 956 долара за батерия, въпреки че тя все още е в гаранция. А причината е, че колата е била наводнена и така е пострадала нейната батерия.

Пред изданието South China Morning Post собственикът на електрическия седан обяснява, че нито той, нито съпругата му някога са карали колата в райони с наводнения. Когато автомобилът се е повредил, Хонконг е бил ударен от проливни дъждове, но и преди това върху електромобила се е изсипвал дъжд и не е имало проблеми.


Tesla


Според Кембъл, в случая Tesla се опитва избегне отговорността си за дефект в батерията, която трябва да бъде сменена безплатно (гаранцията е 8 години, а колата е произведена през 2016). Мъжът поискал от сервизния център да му бъде предоставен доклад от разследването, за за разбере как един пакет батерии може да се напълни с вода при силен дъжд. От компанията обаче отказват да му предоставят доклада на механиците, прегледали автомобила.

Собственикът търси помощ и от опитен машинен инженер, за да разбере как се е стигнало до проблема. Ло Кок-Кеун смята, че кутията на батерията може да е била повредена, но ако е било така, от Tesla е трябвало да покажат на Кембъл доклада за щетите. След продължил 3 месеца спор производителят на електромобили уведомява собственика, че ще таксува смяната на батерията на 11 684 долара като „жест на добра воля“.


Tesla


Това убеждава Кембъл, че от Tesla се опитват да го излъжат, тъй като, ако той е виновен за повредата, няма смисъл компанията да му намалява сметката наполовина. Собственикът е категоричен, че ако по батерията е имало повреди, от сервиза е трябвало да му ги покажат и така да оправдаят анулирането на гаранцията.

В случая Tesla изплаща 2 снимки на батерията по имейл, като твърди, че „там са открити значителна количества вода“. Кембъл обаче настоява да разбере, как в запечатания пакет е попаднала тази вода. От Tesla продължават да твърдят, че в случая Model S е карана в район с наводнение – нещо, което собственикът отрича, а спорът между двете страни продължава, като Кембъл отказва да плати и се готви да си търси правата в съда.

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Pnp ( преди 2 години )
    Който има мозък в главата не си купува Тесла, Висока цена за ниско качество.
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Юл ( преди 2 години )
    Като прочета тъпотиите на някой "специалист" като долния 17ти,ми призлява. ДВГ тата са много по-махнати и калпави от свестните електрически такива! Основните слаби звена на електриките е окачване, гуми и софтуер. Не, че няма и други ама, по-рядко!
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е подобие на автомобил..Без ДВГ не ми хвали тези електрически изгъзъци.. Проблеми тепърва ги очакват..
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Предположение ( преди 2 години )
    Чест проблем при батериите на Тесла е теч на пропиленгликол от охладителната система на колата. Ако не е сменен с такъв по спецификация, работната течност разяжда съединенията и оттам е ясно. Батерийния пакет обаче има датчици за защита, преди да окъси всичко. Това е и най-честият проблем на внесените в БГ употребявани бройки.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайците са лоши шофьори, явно е счупил батерията и сега се прави на три и половина.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 години )
    А ти явно нямаш достатъчно мозък да се обосновеш и мяташ коментари, колкото да не заспиш. Всички теслачи сте такива, заслепени и без мозък.
  • #11
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Илонката лично се фукаше в туитър че Модел еС можел да плува като лодка. Сега не искали да сменят батерията че била наводнена.. Ментета за балъци.
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    До като има балъци, ще има и тарикати. Защо хората се натискат да копуват тия ***?
  • #9
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайчето ги изнудва за нова батерия ми се струва.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    TSLA, не си прав, градивната критика е много важна