IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.


Tesla


Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.


Tesla


В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Гостенино, да ти напомня че хората не си купуват като тебе чисто нови на 10 години за 5 000 долара. Искаш ли да се обзаложим какъв ще следващият му чисто нов автомобил. Ама наистина чисто нов, по американски чисто нов, а не по манталитета на вашата махала!
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 32. Плаща по 800 долара на месец, а автомобилът все още си е в движение и няма никакви проблеми, освен някакви подозрителни съобщения, че деградацията се е била увеличила и скоро можело да се наложи да сменя батерията, от където му идват притесненията. Автомобилът може да се движи и години преди да се наложи реална замяна или ремонт на батерията и всички това го съветват - да продължи да си я кара и след 5 месеца вече няма да е на загуба защото ще са останали да я връща 16 000 долара.
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 33. Къде го прочете това? Защото собственикът казва обратното. Зареждал е вкъщи като всеки нормален човек, защото му е по-евтино. На бърза зарядна е зареждал само това което не му достига за деня. Призна си, че само спестеното от гориво е повече отколкото му струва батерията.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    До 23.Този е използвал мрежата за суперзареждане на Тесла,която му е изяла ресурса на батерията.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    До 21.Този с Теслата има да изплаща още 20 хиляди долара,а му предлагат да му я изкупят за 16 хиляди долара.Загуба от - 4 хиляди долара и остава без кола.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Тоя MythBuster с колко бустера е?
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    До 25.Тойота Приус.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колко ли ще да е убав тоя Приус с пет иляди :) и колко мили ще измине :) ? За неща като скорост и пътно поведение даже няма да пиша , че ще стане страшно за жълтофилите :)
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Бустер4о,точно за 3 години и 241000 км пробег е зареждаш в къщи В статията се казва големият пробег е от пътуване на големи разстояния и споделени пътувания.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    6. Искаш ли да се обзаложим какъв ще е следващия му нов автомобил на този?