IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.


Tesla


Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.


Tesla


В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 22. Разбира се че няма отстъпки на Тесла в България! Как да има като въобще не се продава тук.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    4. Бързите зарядни НЕ износват батерията. Както виждаш този е зареждал предимно вкъщи. Проблемите с батерията идват от прегряване, а този автомобил е от старите без термопомпа. Освен това за този пробег има приличен остатъчен капацитет от 81%. Батерията все още си работи безпроблемно. 5. Това че Тесла не ставала за дългите ти пътувания беше най-големия виц, при положение че този за три години е изминал повече километри отколкото ти си изминал през живота си ще и изминеш през следващите 25 год.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До фолния.В България отстъпи от цената на Тесла няма.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    2. Ще цитираш ли кога съм казвал такава глупост за евтина батерия след гаранцията? По време на гаранцията смяната е безплатна. 3. Колко пъти да ти повтарям че според мен Тесла трябва да оглавява всички класации за падащи цени втора употреба, предвид падащите цени за нови автомобили. Това лошо ли е според тебе? Само преди четири години ревяхте че една батерия струва 40 000, А сега купуват чисто нова Тесла за 25 000 долара след отстъпките. Колко да струват втората ръка на четвърт милион?
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино 1. Очевидно някои батерии издържат а други не издържат милиони километри. Тесла поне има възможността да ползва батериите на абсолютно всички основни производители на батерии в света и да прецени с кого да работи и с кого не, за разлика от hyundai, kia и porsche, които работиха само с LG и им се наложи да сменят батериите на абсолютно всички произведения автомобили дотогава не само заради проблеми а заради пожари. При Тесла същите батерии очевидно предупреждават предварително.
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако си бяхте направили труда да прочетете оригинала, щяхте да видите, че собственика вече е спестил повече от 12 000 долара само от горивото за тези четвърт милион километра. Да питам вие с вашите автомобили колко литра гориво щяхте да изхарчите за тези километри?
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Е нали имаха 7 ли 8 год. гаранция специално за батерията. Също навсякъде се публикува, че ел. колата трябва да се кара много за да се избие двойната покупна цена спрямо ДВГ. Схема Понци от най висока класа е тая далавера. С международна държавна подкрепа и протекция от закона. Като бонус сам се връзваш в голямото следене от т.нар. свързаност. Ако ваксинираните наивници можеха да се усетят и да си траят, то с ел. кола като Тесла всички те виждат къв балък си. Светиш отвсякъде хахаха
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,тази статия ти разби опорките.1.Батериите издържат милиони километри 2.Смяната е на батерията е безплатна или евтина след гаранцията.3.Остатъчна стойност е голяма,само 16 к. долара.4.Бързите зарядни не износват батерията5.Електромобилът не става за дълго.6.Който се качи в Тесла,друга марка не признава.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 15. Имаше и статия в която от Тесла бяха препоръчали смяна на батерията заради удар отдолу и теч от охладителната система. Тогава все още струваше 15 000 долара. Собственика си я оправи в кварталния сервиз с помощта на части от магазин за ВИК за няколко стотин долара с труда. Щом в Перник поправят дори напълно умрели батерии, Дали пък ще им се опре някоя с остатъчен капацитет 81%, която била показала еднократно предупреждение, че е изгубила 80% и ЕВЕНТУАЛНО може да се очакват проблеми?
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаше тема преди време защо пазара на ел. коли 2-ра ръка няма. Ето и една прична. Батрията е скъп "консуматив". Не че при ДВГ не можеш да изтеглиш къса клечка, но при електро може да се окаже доста болезнена.