IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.


Tesla Cybertruck


Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.



Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.


Tesla Cybertruck


Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.


Tesla Cybertruck


Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.


Tesla Cybertruck


Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.


Tesla Cybertruck


Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.


0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Антиелектриците нещо не коментират range extender-а? Ето ви кофата или тубата за ток както го наричате. Оставяш кофата вкъщи да се напълни със слънчева енергия, А вечер като се прибереш наливаш в резервоара. Като ти трябва по-голям пробег, хвърляш кофата в багажника и наливаш в движение. Като не ти трябва голям пробег, сваляш тубата от багажника да не тежи и да не заема място. Вместо нея имаш повече полезен обем и тонаж за товарите. Може да си захранваш и къщата, като спре тока или имаш излишен
  • #48
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    А пък "екзоскелета" се оказа с шаси от алуминиеви отливки отдолу. Съвсем ви направи на канарчета лъжльото. Велик шарлатанин е, не може да му се отрече.
  • #47
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръцльо, ти вярваше ли че тесла модел три има половин милион поръчки и е най-поръчвания автомобил в света за всички времена? И тогава ги разправяше същите като днес. То не беше че няма да ги произведе а само събира парите на балъците, като започна да ги произвежда, беше че само това били болните фенове и като изпълни тези поръчки няма да има на кой да продава,. После се смеехте когато Илон Мъск каза че модел У ще е най-продавания автомобил в света, но най-добре се смее този който се смее последе
  • #46
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Тесльофенчетата, вие наистина ли вярвате на Лъжлив Илон че тоя ковчег имал над 2 милиона резервации?? Не сте с всичкия си, честно. Ха-ха-ха! А в реалността 10 продажби и то на наши хора.
  • #45
    4 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    F-117 бронираният Stealth бомбардировач е вече тук
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "А ти за разпределение на тегло чувал ли си бе къ *** спукан.Едно е от два тона един да ми е само батерията а друго е от два тона резервоар гориво и двг да са ми 200-300кг"Може ли малко по-бавно и по-спокойно, че от пяната на устата нищо не ти се разбира. Ако един дизелов пикап е по-тежък от пикапа на Тесла, с лошо разпределение на теглото, но за сметка на това е с по-малка мощност и по-малък въртящ момент, Но струва повече, какви точно са му предимствата?
  • #43
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до 42 ( преди 11 месеца )
    Правилното твърдение е, че Тойота няма нито един електрически автомобил, който пазарът да желае. Тойоти с ДВГ-та, които да са желани, има колкото искаш, което се доказва от факта (Бустъре, виж и ние знаем за фактите!) за рекордните продажби на Тойота през годината, и това при положение, че обичайно се чака чака месеци наред да се достави такъв ДВГ автомобил след като е поръчан. Пазарът на електрически автомобили, извън Китай, на практика означава каквото и колкото Тесла продаде.
  • #42
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ах. Видни Тойоткаджийчета критикуват марка, която проивежда успешно електромобили от 15 г., докато любимата им марчица не може да произведе и един, който пазарът да желае, докато разпродава дяловете си в други компании, за да си закърпи бюджета за 2024 г. и да прикрие задаващите се загуби. Неуки бяхте и неуки ще си останете.
  • #41
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Бустерчо: " да имаш 2,5 милиона заявки" Ха-ха-ха, от вчера вече 2.5 милиона ли станаха??? Ха-ха-ха-ха, лелеее!" Пак ли тръгнахме да спорим дали 27,5% са повече от една четвърт, защото на гости му се струвало че били по-малко? А ти в момента се опитваш да ме убедиш, че 2,5 не е повече от 2? Цитирам статията :"Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн" ако не се лъжа два милиона бяха Още в края на 2022 година а идва края на 2023.
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Бустерчо: " да имаш 2,5 милиона заявки" Ха-ха-ха, от вчера вече 2.5 милиона ли станаха??? Ха-ха-ха-ха, лелеее!