IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.


Tesla Cybertruck


Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.



Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.


Tesla Cybertruck


Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.


Tesla Cybertruck


Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.


Tesla Cybertruck


Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.


Tesla Cybertruck


Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Твърдяха че ще има коефициент на въздушно съпротивление 0.208 но има 0.24 и кой знае дали и това е вярното ето я първата лъжа.Щяло да има версия с четири мотора но четем че топ версията е с три и тн.Е как от тоя спекулант и мошеник да купиш нещо
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Както цената, така и пробегът са изненада единствено за лаиците. След като стана ясно, че пикапът има 2 млн. предварителни поръчки и производството ще е ограничено в началото, нямаше как Тесла да не се възползва от възможността на надуе цената. Пробегът също беше ясен заради информация, разпространена съвсем официално на по-предния конференс кол, където пикапът беше сложен в една категория с S и X на около 100 кВтч, а Мъск винаги е казвал, че не иска да прави коли с под 300 мили пробег.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Наш'те както винаги разпространяват изостанала информация. Поръчките бяха спрени за съвсем кратко време и сега са отворени. Клаузата за забрана на препродажба беше премахната точно ден, след като я включиха заради негативните коментари. А 200-те милиона не са никаква печалба, защото се връщат изцяло при отмяна на резервацията. Stone chips не означава "падащи скали", а пораженията по стъклата от изхвръкнали от предното превозно средство камъчета на пътя.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    О, милия той ( преди 11 месеца )
    "Бътт хърт мъч, Бусти? Ю гона край?" :) :) :)
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Окончателно решение ( преди 11 месеца )
    Такива като митбъстера трябва овреме да се трепат за да не заблуждават населението си.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И за да избегнем поредното искрено и лично предлагам да се средоточим върху ТЕХНИЧЕСКИТЕ характеристики на пикапа, а не на характеристиките на събеседниците. Благодаря предварително.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да ти кажа писането с регистриран Ник ме лиши от кефа да ми слагате плюсове всеки път когато похваля toyota или кажа нещо лошо за Тесла. Сега на същите мнения слагате минуси Не защото не е вярно че Тесла произвежда некачествени автомобили, а защото въобще не Ви интересува какво ви казвам, понеже целта ви не е обмяна на информация, А заяждане с потребителите, за да се откажат да пишат неща за някоя ваша любима марка на която сте сектанти и е най-добрата, а всички останали са лоши.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Има известни неточности в изказването ти. Да ми припомниш изказване в което мразя стогодишните? Ако някой път използваш мозъка си по предназначение и го включиш на режим мислене а не мразене и заяждане, ще видиш че хваля качеството на toyota и винаги плюя по качеството на Тесла . Ще видиш че аз съм човекът който е изписал най-много постове за лъжите на Илон Мъск когато става въпрос за срокове, въпреки че му правя евала, че макар и в по-дълъг срок прави неща които стогодишните обявяват за невъзмо
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Концепция ( преди 11 месеца )
    От 2019 до 2025 са си тамън 5-6 години, което е нормалното време една концепция да премине от представяне на автоизложение до внедряване в производство при така мразените от Бустера сто-годишни автопроизводители. Поддържането на "хайпа" (английски, а, майка..а..а!) покрай въпросната концепция е много добро. Макар че ние дъртите помним как навремето имаше бая вълнения например покрай първия Фокус, 8мия Сивик, Астра Н, но тогава още нямаше Туитър и Фейсбук, а Азис беше просто Васко пед..раса :)