IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.


Tesla Cybertruck


Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.



Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.


Tesla Cybertruck


Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.


Tesla Cybertruck


Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.


Tesla Cybertruck


Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.


Tesla Cybertruck


Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.


0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 9 месеца )
    Никога янки от Шеви Силверадо няма да слезне и да се качи в това.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 26 ( преди 9 месеца )
    Не е отлична, по-скоро средна работа ако не ти пука за дизайна. Дано дългосрочно наистина си изпълнят обещанието, че уж дизайна и екзоскелета е и за ниска цена което е от най-важните неща каквито и глупости да се пишат, а то няма да е много дълго времето преди да свалят защото всеки е очаквал увеличение, но не и 60%
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 25 ( преди 9 месеца )
    Форд с базовата батерия е от 50К, а с големия обхват е от 70К тоест с по 10К по-евтин и след 2 години се очаква другото поколение отделно скоро се очакват Шеви и РАМ на нови платформи. Иначе да Тесла У в пика си беше 67К, а сега е 49К с 2 мотора и голяма батерия
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    #23 ( преди 9 месеца )
    Напротив. Защитавам добрите страни. Ими и отрицателни. Например очаквах да постигнат тегло към 2,8 тона. Далеч са от него. Явно екзоскелетът не е сработил толкова добре, колкото са очаквали, или пък собствените им батерии не са се развили толова бързо. Все пак е отлична кола, предвид съперниците.
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Първо, не е по-скъп от другите, а е точно на тяхното ниво. Второ, те не могат да нмамалят цената повече, защото вече продават на загуба. Тесла ще започне да я намалява, веднага след като започне да увечличава производството. Цената е повче от нормална за early adopters.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Този дизайн уж беше точно за по-ниска цена, а няма нещо такова и даже е по-скъп от другите. Спомням си Мъск беше писал коментар за ел.пикапа на Форд "малко е скъп" след като намалиха цената, а се оказа, че този на Тесла е още по-скъп
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За жалост има малко реално разумни хора и едните ще го защитават ако ще да струва 200К долара с 300км пробег, а другите ще плюят яко ще да си изпълнят обещанието и да е 70К долара с 800 км пробег :D
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Харесвам Тесла, но трябва да си много зле да защитаваш този провал както пишеше в един коментар в американски сайт за Тесла по-евтино е да вземеш тениска с надпис "Аз съм ***". Цената е 60% отгоре при положение, че другите модели не са поскъпнали, базовия вариант пък е над 50% отгоре и идва след 2 години с 400 км пробег за 61К долара
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 9 месеца )
    Брутален звяр! Цената обаче е доста солена за пикап, който ще се продава в USA! Екзоскелетната конструкция го прави първенец по здравина (някога бяха на рама), което му трупа точки разбира се и ще продължи приказката за американските здрави пикапи и СУВ
  • #20
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до 18 ( преди 9 месеца )
    Добре. Първата кола в света с изцяло 48V електрическа система. Първа серийна кола в света с drive-by-wire, дори на най-евтиниата модификация (Тойотка се опитаха, но там е екстра и засега не може да бъде поръчвана). Първата кола с екзоскелет. Първата серийно бронирана кола. Първата кола, ествествено защитена от надраскване. 5 години гаранция.