IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.


Tesla Cybertruck


Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.



Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.


Tesla Cybertruck


Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.


Tesla Cybertruck


Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.


Tesla Cybertruck


Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.


Tesla Cybertruck


Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.


0 от 500
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    ... че само за техния пикап показака финала отгоре, за разлика от другите. И като си представя, че това си е техен клип, нищо не пречи на всеки нормален шофьор да направи така, че да пребоксува някой от конглокентите. MythBuster, знаеш ли, че преди време имаше клип, който показваше как Veyron бие F1? А знаеш ли, че за да го заснемат "правилно", се наложило да правят няколко опита, защото F1 е уникална кола и освен това се наложило да сменят съединителя на Veyron-а, защото гръмнал. Помисли...
  • #68
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Дори си направих труда да гледам клипа. Но навярно MythBuster е пропуснал да напише, че това е рекламен клип от Тесла и дори в коментират лигавят Мъск, че е избрал най-маломощния от всички дизелови пикапи, който освен това е само със задно, за разлика от всички други пикапи. Демек, ако вземе нормален работен пикап, ще се смеем на усилието да представят пикапа си като мега-, ултра-... и там какви смешни думички добавят. Освен това ми направи впечатление...
  • #67
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен теслю стопля бавно,албанския реотан две години му трябват минимум.
  • #66
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да ми припомниш кога приключи спора? Според мен не беше две години а две седмици докато уточним какъв точно автомобил ти върши работа и се оказа че трябва задължително да е баничарка. Откакто уточнихме тази важна подробност, да съм те съветвал за нещо различно от дизел? Хайде не се извъртай, защото за разлика от тебе мога да цитирам и ще вземеш да излезеш сещаш се да не те обиждам!
  • #65
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 11 месеца )
    До 61.Това беше крайния резултат от две години спор,да се съгласил с мен.Нищо,че две години ме убеждаваш,нали?Не ме устройва цената от 60000 долара и пробег от 500 км, който на практика ще се окаже 300 км.Дизелова баничарка за 50000 лева и пробег над 1000 км ми пасва по добре.
  • #64
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 11 месеца )
    До 60.Тесльо, знаеш Мъск обича да слага гръмки имена на произведенията си,гига,мега, екзоскелет.Купето на Тесла Сайбъртрък прилича по скоро на бронетранспортьор или танк.Да го нарича както си иска,това да ви е проблема.
  • #63
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Прясно прясно видео от преди 10 минути https://youtu.be/Pj2jMhwKuv4 за един познат с много никове които няма достъп до YouTube, това е сравнение на дърпане на четири пикапа, единият от които дизелов f350, тежащ 3,4т, на който дават на хартия да дърпа 10 тона, издърпаха по-малко, отколкото най-лекият пикап - този на Тесла, който тежи 3,1 тона и му дават да дърпа само 5 тона. Още 2 опорни точки, че електрическите превозни средства били тежки и дизела нямал алтернатива, изтекоха в канала.
  • #62
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    За сметка на това ти се извърташ като фурнаджийска лопата, като веднъж твърдиш че пробегът не ти е голям проблем, ако има бързо зареждане, А в момента твърдиш обратното. 500 км пробег с 10 минутно зареждане на още 200- 300 км не би ли ти вършило работа, ако електромобила е на добра цена и товарното пространство те устройва?
  • #61
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Турбо, нали вече сметнахме че полезният обем не ти върши работа и пикапа не става за твоята работа? Хайде не се превръщай и ти в патологичен лъжец, който се опитва да ми преписва твърдения които никога не съм казвал или съм се отрекъл отдавна от тях! Коментирали сме, че на този етап няма дори предстоящи електромобили, които да ти вършат работа и от няколко години ти повтарям да не гледаш нищо различно от дизелова баничарка и да я вземеш в последния момент преди влизането на евро 7. Така ли е?
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е колко да разбират инженерите на Тесла и space x в сравнение с твоя гений! Как пък нито един инженер в световен мащаб не каза че това не екзоскелет и да потвърди мнението ти? Ама някакви си ракетни инженери Какво не разбират, след като са толкова глупави да се съгласяват с мен че 27,5% е повече от една в четвърт, след като очевидно инженерите антиелектрици сте 100% съгласни, че е по-малко! Ето сега и турбо, като инженер по ДВГ от вашия институт по псевдонаука, ще застане на ваша страна!