IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил го бракува заради скъпа батерия

Канадец получи оферта от 36 500 долара за смяна на устройството

Симрат Сууч от Стоуни Крийк, Онтарио,  е един от големите привърженици на електромобилите. „Първият, който си купих, беше много надежден“, спомня си той.
 
 
Hyundai Ioniq
 
 
Поради тази причина Сууч не се поколебава и след време си взима нов. Той купува Hyundai Ioniq от 2017 г., като преди това колата е имало само още един собственик. Общият пробег достига 69 000 км, като гаранцията, покриваща системата за електрическо задвижване и батерията, е валидна до 160 000 км.

Сууч споделя, че е убеден, че няма да има проблеми с колата, но през октомври на таблото му светва предупредителен символ. Когато пристига при дилъра, техниците не могат да открият какъв е проблемът. Светлинният символ все пак изчезва. Две седмици по-късно Сууч установява, че превозното средство не иска да се зарежда и отново се връща в автокъщата.

След направена диагностика техниците откриват, че батерията на превозното средство трябва да бъде сменена. Цената за батерията, инсталацията и данъците възлиза на повече от 50 хил. канадски долара (над 36,5 хил. щатски долара).

Батерията се поврежда при изминати 172 345 км, само 12 000 км след изтичане на нейната гаранция.

„Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора“, признава Сууч. Той казва, че трябва да избира: да плати за ремонт на автомобила или да го бракува.
Избра второто, защото цената на ремонта надвишава стойността на автомобила.

Преди това той се обръща към Hyundai Canada, надявайки се, че компанията ще плати целия или поне част от ремонта, въпреки че гаранцията е изтекла. Сууч казва, че е бил насочен обратно към автокъщата.

Дженифър Маккарти, национален мениджър за връзки с обществеността в Hyundai Canada, изтъква, че „изчерпателните диагностични тестове на превозното средство не са завършени … (и превозното средство) … е бракувано от клиента, преди тези диагностични процедури да могат да бъдат завършени, което изключва окончателна оценка на необходното обслужване".

Според нея оценката, предоставена на Сууч, „не е представителна за вероятните действителни разходи в този случай“. Маккарти добавя, че случаят „е трябвало да бъде изпратен незабавно за допълнителен преглед“. Тя изтъква, че компанията е готова да „разреши тази ситуация, като плати пазарната стойност за неговия автомобил или в брой, или за нов Hyundai, като част от ангажимента ни към нашите клиенти“.

Въпреки че производителите на автомобили по света увеличават производството на електромобили с идеята да постигнат цялостна електрификация на продуктовата си гама, много клиенти остават верни на конвенционалните и хибридни превозни средства поради опасения относно високата цена на ремонта, когато батериите се повредят.
 
 

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електромобилът е голяма батерия с диван отгоре. Като свърши батерията, заминава и дивана.
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кондьо ( преди 4 месеца )
    Тази малка батерия от 28 квтч колко трябва да издържи точно? Въпроса е защо са му поискали толкова много? Сумата е повече от скандална.Прилича ми на опит на търговеца за врътка далаверки с вторични пазар. За мен цената трябва да е категорично под 10к$, но колко точно...
  • #33
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ИИ ли пише или човец ( преди 4 месеца )
    Цитат : Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора, признава Сууч" Имам чувството че тука новините се генерират от изкуствен интелект !?
  • #32
    7 rate up comment 0 rate down comment
    лошо електрички , ло ( преди 4 месеца )
    това говори много много лошо за хюндай и изобщо за електричките като цяло.
  • #31
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Меркантилни кожодери ( преди 4 месеца )
    И при батериите не инженерите определят каква да бъде, а маркетинговия отдел. Батерията се е скапала 12 000 км (да кажем 1 месец) след като гаранцията е изтекла. Програмирано остаряване. Planned obsolence. Винаги обичам да давам примера с крушката, която свети от над 100 години без спиране и така и не изгаря - но е правена за да е здрава, а тия *** ги правят с цел да се счупят за да се вадят сервизни кинти... и накрая ти искат пари за навигация и подгрев на седалките, например....
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Фараона ( преди 4 месеца )
    Пирамиди, елтали ани, и балъци за милиони
  • #29
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами със старите автомобили е така и аз си купих кола на сто и пет хил километра, уж и двигателят се оказа тотална щета, 1л масло на 1000км. Разликата е че аз направих рвмонт за 1000лв и я карам вече 165000км, а с тия батерии е зле за нас които не можем да си позволим електричка от магазина.
  • #28
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 4 месеца )
    Доходите в Канада позволяват да си купиш нов автомобил.Обаче Симрат/най-вероятно канадец в повече от Индия/решава да го играе баш тарикат и си купува явтомобил втора употреба.Съответно се наиграва.
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Добърден ( преди 4 месеца )
    Карам си чисто новия пикап Маверик хибрид 5,5 на 100. Зимата го качва на 6 и не ми пука дали ще спре тока. С един резервоар 52 литра лятото минавам 950 км.
  • #26
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Хари ( преди 4 месеца )
    Най-бавно движещите се автомобили в Германия са електричните.Изпреварвал съм ги с камиона много пъти по магистралата. А всички камиони се движат максимум с 90 км/ч.