IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил го бракува заради скъпа батерия

Канадец получи оферта от 36 500 долара за смяна на устройството

Симрат Сууч от Стоуни Крийк, Онтарио,  е един от големите привърженици на електромобилите. „Първият, който си купих, беше много надежден“, спомня си той.
 
 
Hyundai Ioniq
 
 
Поради тази причина Сууч не се поколебава и след време си взима нов. Той купува Hyundai Ioniq от 2017 г., като преди това колата е имало само още един собственик. Общият пробег достига 69 000 км, като гаранцията, покриваща системата за електрическо задвижване и батерията, е валидна до 160 000 км.

Сууч споделя, че е убеден, че няма да има проблеми с колата, но през октомври на таблото му светва предупредителен символ. Когато пристига при дилъра, техниците не могат да открият какъв е проблемът. Светлинният символ все пак изчезва. Две седмици по-късно Сууч установява, че превозното средство не иска да се зарежда и отново се връща в автокъщата.

След направена диагностика техниците откриват, че батерията на превозното средство трябва да бъде сменена. Цената за батерията, инсталацията и данъците възлиза на повече от 50 хил. канадски долара (над 36,5 хил. щатски долара).

Батерията се поврежда при изминати 172 345 км, само 12 000 км след изтичане на нейната гаранция.

„Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора“, признава Сууч. Той казва, че трябва да избира: да плати за ремонт на автомобила или да го бракува.
Избра второто, защото цената на ремонта надвишава стойността на автомобила.

Преди това той се обръща към Hyundai Canada, надявайки се, че компанията ще плати целия или поне част от ремонта, въпреки че гаранцията е изтекла. Сууч казва, че е бил насочен обратно към автокъщата.

Дженифър Маккарти, национален мениджър за връзки с обществеността в Hyundai Canada, изтъква, че „изчерпателните диагностични тестове на превозното средство не са завършени … (и превозното средство) … е бракувано от клиента, преди тези диагностични процедури да могат да бъдат завършени, което изключва окончателна оценка на необходното обслужване".

Според нея оценката, предоставена на Сууч, „не е представителна за вероятните действителни разходи в този случай“. Маккарти добавя, че случаят „е трябвало да бъде изпратен незабавно за допълнителен преглед“. Тя изтъква, че компанията е готова да „разреши тази ситуация, като плати пазарната стойност за неговия автомобил или в брой, или за нов Hyundai, като част от ангажимента ни към нашите клиенти“.

Въпреки че производителите на автомобили по света увеличават производството на електромобили с идеята да постигнат цялостна електрификация на продуктовата си гама, много клиенти остават верни на конвенционалните и хибридни превозни средства поради опасения относно високата цена на ремонта, когато батериите се повредят.
 
 

0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    2-ри, не е странно. Цената е матеряли + труд + данъци, Неписаното правило е, че, колкото ти струват частите, толкова е и ремонта (поне из офицялните серивзи). Предвид, че батериятя е явно от по-старо поколение, е дори чудно че могат да я доставят.
  • #4
    11 rate up comment 11 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    Между 2000 и 5000 лева струва ремонт на батерия, просто по тоя край на света още явно не се занимават с това. У нас обаче има вече няколко сервиза, които успешно се справят с най-масовите коли. Или за 10К смяна (втора употреба разбира се, проверена и с някаква гаранция, хем често това включва самата батерия да е от по-нова модификация с по-голям капацитет - например сменят Zoe 22 с 41, Leaf 24 с 40 и т.н.). А смяна на верига с ревизия на мотор на стария ДВГ дзвер наскоро ми излезе 4200, същото.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    То всънщост Тесла 3 в Канада е от 54К канадски долари преди субсидия тоест тази батерия струва колкото цял нов по-добър електромобил така, че или тези които искат парите супер измамници или това е лъжа
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Малко странно ми се струва при положение, че толкова струва нова електрическа Кона, а малко повече е нов Ионик 6 с двойно по-голяма батерия от тази на този Ионик
  • #1
    29 rate up comment 9 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 5 месеца )
    На баламите - честито. Следващия път ще знаят.