IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил го бракува заради скъпа батерия

Канадец получи оферта от 36 500 долара за смяна на устройството

Симрат Сууч от Стоуни Крийк, Онтарио,  е един от големите привърженици на електромобилите. „Първият, който си купих, беше много надежден“, спомня си той.
 
 
Hyundai Ioniq
 
 
Поради тази причина Сууч не се поколебава и след време си взима нов. Той купува Hyundai Ioniq от 2017 г., като преди това колата е имало само още един собственик. Общият пробег достига 69 000 км, като гаранцията, покриваща системата за електрическо задвижване и батерията, е валидна до 160 000 км.

Сууч споделя, че е убеден, че няма да има проблеми с колата, но през октомври на таблото му светва предупредителен символ. Когато пристига при дилъра, техниците не могат да открият какъв е проблемът. Светлинният символ все пак изчезва. Две седмици по-късно Сууч установява, че превозното средство не иска да се зарежда и отново се връща в автокъщата.

След направена диагностика техниците откриват, че батерията на превозното средство трябва да бъде сменена. Цената за батерията, инсталацията и данъците възлиза на повече от 50 хил. канадски долара (над 36,5 хил. щатски долара).

Батерията се поврежда при изминати 172 345 км, само 12 000 км след изтичане на нейната гаранция.

„Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора“, признава Сууч. Той казва, че трябва да избира: да плати за ремонт на автомобила или да го бракува.
Избра второто, защото цената на ремонта надвишава стойността на автомобила.

Преди това той се обръща към Hyundai Canada, надявайки се, че компанията ще плати целия или поне част от ремонта, въпреки че гаранцията е изтекла. Сууч казва, че е бил насочен обратно към автокъщата.

Дженифър Маккарти, национален мениджър за връзки с обществеността в Hyundai Canada, изтъква, че „изчерпателните диагностични тестове на превозното средство не са завършени … (и превозното средство) … е бракувано от клиента, преди тези диагностични процедури да могат да бъдат завършени, което изключва окончателна оценка на необходното обслужване".

Според нея оценката, предоставена на Сууч, „не е представителна за вероятните действителни разходи в този случай“. Маккарти добавя, че случаят „е трябвало да бъде изпратен незабавно за допълнителен преглед“. Тя изтъква, че компанията е готова да „разреши тази ситуация, като плати пазарната стойност за неговия автомобил или в брой, или за нов Hyundai, като част от ангажимента ни към нашите клиенти“.

Въпреки че производителите на автомобили по света увеличават производството на електромобили с идеята да постигнат цялостна електрификация на продуктовата си гама, много клиенти остават верни на конвенционалните и хибридни превозни средства поради опасения относно високата цена на ремонта, когато батериите се повредят.
 
 

0 от 500
  • #15
    9 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    И какво очакваш да кажа? За разлика от тебе когато нямам информация, мълча. Имам си предположения, но засега са само спекулация и за разлика от тебе няма да манипулирам останалите. Хайде да ми посочиш цена за батерия на hyundai на стойност 36 000 щатски долара? Няма такава цена но за сметка на това има цена на горивна клетка hyundai - 44000 евро за новия модел. За стария бяха поискали 108 хиляди евро за смяна след.... 60 000 мили. Колко струва батерия за Тесла?
  • #14
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Sdf ( преди 5 месеца )
    От 2 г имам модел У.Живея в Германия, зареждам само от фотоволтаика на покрива на къщата.Правя по 20000 км/г.Никога повече не искам да помисля за ДВГ.След 8 г мога и да я подаря :)
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Докторът ( преди 5 месеца )
    Ами ако иска да си сложим 4бр АА батерии отзад и за ходи пеша
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Мити4ния многобустерен се скри в дънземя.
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Купил електрокара 2017 г и след 5 години го бракува.Няма такава еднодневка автомобил с ДВГ.
  • #10
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Черен ден за електрофилите.Автопилота на Тесла,сега батерията на Хюндай се скапва на 160 к км. и 36500 долара за ремонт.Милионите цикли обещани от теслю митичния, съществуват само в неговата фантазия.
  • #9
    12 rate up comment 15 rate down comment
    до 7 ( преди 5 месеца )
    Не е съвсем така. Първо, Тесла с 450 к.с. категорично не е по-скъпа от аналогично БМВ или Ауди. Всъщност е по-евтина. Второ, обслужването на моето Ауди 313 к.с. е 800 лв., за 10 г спестяваш 8000. А правя 20 хил. на г., но нека го сложим 15 хил. Това са 35700 лв. за гориво за 10 г при 8,5/100 средно. Теслата ти спестява 2/3 от тази сума, или 23800. Общо Тесла ти спестява 31800 за 10 г.
  • #8
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Измам ( преди 5 месеца )
    Поредната измама с цел пропаганда колко са лоши електричките. И лошото е че има хора вярващи на такива небивалици.Наскоро имаше новина как суперчарджарите на тесла се захранват от дизел генератори сложени непосредствено до тях. Някой '' умен" журналист видял недоразбрал решил че мегапака с батериите който е огромен - всъщност било дизел генератор - да се смееш ли да плачеш ли и после още 50 журналисти го преписали това.
  • #7
    23 rate up comment 4 rate down comment
    DMT ( преди 5 месеца )
    Все още не виждам смисъла от електрическа кола. От финансова гледна точка ти даваш на около 20 хил повече от версията с ДВГ, т.е. това което пестиш за бензин или дизел си го платил предварително, освен ако не се такси, който да навърти огромен километраж докато е в гаранция. От екологична също, като погледнеш целия жизнен цикъл(от създаването до амортизацията) нещата са горе долу еднакви. А да купиш втора ръка е все едно да купиш телефон на 5 год с ориганална батерия.
  • #6
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Едно е смяна на верига/ремонт на стар/нов V8 звер да струва бая пари, друго е батерия на zoe, leaf (нисък клас електро) да струва същото. Това е все едно ремонт на клио и C63 amg да струва еднакво. Да речем нова ел. кола от магазина е ок, но какво остава за този, който я купи след 5 или 10 години?