Всички европейски страни искат да се уверят, че употребяваните автомобили са в добро състояние, за да ги оставят да се движат свободно по пътищата. Ето защо те насърчават редовните технически проверки, чийто интензитет варира според страната. Tesla Model 3 току-що започна да преминава през тези проверки в Германия и вече си спечели срамна титла: превозното средство с най-много неуспешни прегледи сред общо 111 модела.
Асоциацията за технически инспекции в Германия (Technischer Überwachungsverein, или TÜV) трябва да инспектира всички коли в страната, които са навършили три години, откакто са били доставени на първите им собственици. Тестът се повтаря на всеки две години.
Според проучване общо 14,7% от всички тествани бройки Model 3 не са издържали проверката. Средната стойност на провалите сред 111-те модела, които споделят една и съща експлоатационна възраст с Model 3, е 5,7%.
Това е първият път, когато Model 3 се появява в доклада, но не и първият случай, в който Tesla разочарова. През януари 2022 г. TÜV разкри, че Model S е и най-слабо представящото се електрическо превозно средство с батерии в доклада. Общо 10,7% от екземплярите на флагмана се провалят на тестовете по това време. Средната стойност за годината при всички модели е 4,7%. Все пак Model S не оглави неудобната класация. Изпревариха го Dacia Duster и Dacia Logan.
Повечето от дефектите в Model 3 са свързани с компоненти на окачването и спирачните дискове. Model S имаше проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, но носачите му бяха в центъра на вниманието на техниците. Защитниците на електромобилите вероятно твърдят, че всички превозни средства, задвижвани от масивна батерия, ще имат подобни проблеми, но това твърдение ще бъде отхвърлено – напълно или само частично – от Renault ZOE и Volkswagen e-Golf.
ZOE се класира на 44-то място сред 111-те модела с до три години употреба. Няма проблеми със спирачните дискове, дори и да има някакви забележки при окачването.
Що се отнася до e-Golf, той няма проблеми с окачването или спирачните дискове. Моделът се справя толкова добре, че се нарежда на четвърто място по най-малък брой неуспешно преминати тестове – 2,6%.
Твърдението, че тези автомобили имат много по-малки батерии, не е извинение. Нито ZOE, нито e-Golf могат да се считат за леки превозни средства. Това, което изглежда осигурява разликата, е инженерингът и вероятно също контролът на качеството. Това е нещо, с което собствениците на модели Tesla се научиха да се шегуват, изтъквайки „в рамките на спецификациите“, защото именно това чуват от сервизните центрове на Tesla, когато се оплакват от проблеми с колите си.
Само няколко електрически превозни средства присъстват в списъка на TÜV, тъй като те трябва да бъдат статистически значими, за да бъдат включени. Те ще се появят само ако са имали минимален брой резултати при задължителните проверки. Това означава, че ще трябва да изчакаме няколко години, за да видим Model Y и повечето от новите електрически модели в този доклад. Ако Model Y има подобни проблеми с качеството, те в крайна сметка ще се появят.
Tesla извърши доста сервизни акции в САЩ и Китай. Преди да започне производството на Model Y в Германия, доставките се извършваха от тези две страни. Редно е да се попита дали Tesla извършва подобни сервизни акции и в Европа.