IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за колите на ток - няма кой да ги ремонтира

Електрифицираните превозни средства стават все повече, но липсват механици за тях

Простата конструкция и евтината поддръжка бяха един от основните аргументи в полза на закупуването на електрически автомобил. На практика обаче колите, задвижвани само на ток, също имат проблеми с качеството, което наложи няколко масови сервизни акции, а ремонтите понякога се забавяха допълнително заради липса на резервни части. Сега на хоризонта се задава нов проблем.


ремонт


Факт е, че първите собственици на електрически автомобили успяха да изпитат всички предимства. Те получиха субсидии при закупуване, данъчни облекчения, безплатно зареждане и някои други бонуси. Тъй като електромобилите вече се радват на масово търсене, тези предимства започват да отпадат, като вече се въвеждат данъци, а ремонтите и поддръжката стават все по-проблематични.

Очаква се, че в обозримо бъдеще собствениците на електрически автомобили да имат сериозни затруднения с намирането на квалифициран механик. Според Бюрото по трудова статистика на САЩ, цитирано от Automoblog, към 2019 г. повече от 655 000 американци са били заети в сферата на автомобилните услуги. Това са механици, но само 1/3 от тях са се преквалифицирали в обслужването на нови и модерни коли (229 000), а едва 3100 са сертифицирани да ремонтират електрически превозни средства. Това означава, че само 1,4% от автомобилните механиците в САЩ знаят как да оправят електромобили.

Това няма да бъде проблем, докато колите, задвижвани само на ток, все още не са широко разпространени в страната. Според статистиката на един обикновен механик се падат 1270 автомобила с двигатели с вътрешно горене, а на един специалист по електромобили се падат само 807 електрички. В близко бъдеще обаче ситуацията може да се промени драматично. Все по-голям брой стари хибриди, чиято поддръжка също изисква специално обучение, започват да се нуждаят от ремонт.


ремонт


В същото време първият масово произвеждан електрически автомобил - Tesla Model S вече е на повече от десет години. Гаранцията на първите бройки от модела вече изтича, което означава, че все повече собственици на електромобили ще искат да сервизират колите си не при официалните дилъри, а в сервизни центрове на трети страни, тъй като те са им по-удобни като местоположение, а и услугите им вероятно са по евтини.

В момента обаче е твърде вероятно един обикновен механик да не може да се справи с трансмисия с високо напрежение, например. Това изисква не само специално познания, но и и различни инструменти и оборудване. А всяка грешка в поддръжката на кола на Tesla може да доведе до фатални повреди, които да я направят неизползваема.

Според анализ на Market Watch, ниските доходи и високите начални разходи отблъскват младите механици от професията. В същото време старите и опитни майстори се пенсионират, а притокът на млади кадри секва и това тепърва ще се усеща от индустрията.


0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Ff ( преди 4 месеца )
    Егати глупостите.Разликата е , че сега диагностиката трае 30 секунди . Не да обиколиш 10 сервиза к всеки да те излъже за нещо - дюзата е баце. Помпата е лелче . Клапана е *** .Не знам за другите , но в сервиза на Тесла в момента в който си направиш термина , те ВЕЧЕ знаят какво и е на колата !!!Отиваш , веднага сменят каквото трябва и си тръгваш - 30 минутки по часовник .На моя колега (също Тесла кара) му смениха двигател . Остави неговата , дадоха му друга за 1 ден
  • #29
    2 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 месеца )
    #18, не е чак толкова - между 1 и 2 kWh е. А #19, тоя ТЕЦ какво произвежда? Лукойл имат собствена електроцентрала с мощност на половин блок на АЕЦ Козлодуй и всичко това отива за преработката на петрола в съответните продукти. Тоя ток ако се налива директно в батерии на електрички, разлика няма да има особено много (може би малко зимата, ама зимата и ДВГ-тата си харчат повече). А, да, всъщност разликата е, че нищо вече няма да трака, да пуши и да ни трови въздуха, което не е малко, нали? ;)
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Онуфри ( преди 4 месеца )
    Съгласен съм с Пропов
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Автомонтьор суперраз ( преди 4 месеца )
    Всъщност логически би следвало един нормален механик да няма проблеми, тъй като по колата всичко останало е като при колите на ДВГ (окачване, авторепаратура, има работа за гумаджиите също и т.н.) а смяната на "двигателя" е като да смениш крушка - и без това всичко се изхвърля после, (няма вулканизатор за батерии) и просто се купува ново и се поставя на мястото на старото.
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Това е статистика, а тя може да се разчита така, както "дявол чете библията". Да, на един електротехник му се падат 807 коли, ама то защото не са много колите. Ако обаче започне онзи ми ти лелеян преход към "зелена революция", няма да има възможност да се обучат толкоз много електротехници. Да не споменавам, че статистиката не показва колко от тях са в Калифорния, Флорида, Ню Йорк, дето са богатите и карат електромобили, и колко има в Монтана и Аляска за пример.
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Ами явно е време за еквивалент на ПГТЕ "Хенри Форд", но да го кръстят ПГТЕ "Илон Мъск" (проф. гимназия по тролей и ел-бо0клуци) Хаха
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Заглавие: "Нов проблем за колите на ток - няма кой да ги ремонтира". После пише: "Според статистиката на един обикновен механик се падат 1270 автомобила с двигатели с вътрешно горене, а на един специалист по електромобили се падат само 807 електрички." Извод: Значи колите с ДВГ още по-малко някой може да ги ремонтира. Що за тъпо заглавие/статия
  • #23
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз ще си карам охлузения електрически скрап, а ти ще си караш 20 годишния двг скрап, става ли? И всички ще сме доволни!
  • #22
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Ей сега Тесла като пльосне на пазара новият модел с мега гига отливката, дето няма какво да и се ремонтира, щото почти цялата каросерия е една част , като вана, ще видите как стават нещата. Чукнато , пукнато, огънато осукано, изкривено - колата се хвърля, щото не можеш да смениш нещо, което не се разглобява. Охлузил си я отдолу - скрап, ако преди това не са се запалили батериите. Е то пак е скрап. Монтьор не ти трябва, моргаджията е твоят човек.
  • #21
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Дизела ( преди 4 месеца )
    Като си купиш електронен часовник и се развали Ко правиш хвърляш това е бъдещето на Ел колите много се пдлъгаха и много станаха по богати на техен гръб.а историята говори истината за епохите и динозаврите.