IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за колите на ток - няма кой да ги ремонтира

Електрифицираните превозни средства стават все повече, но липсват механици за тях

Простата конструкция и евтината поддръжка бяха един от основните аргументи в полза на закупуването на електрически автомобил. На практика обаче колите, задвижвани само на ток, също имат проблеми с качеството, което наложи няколко масови сервизни акции, а ремонтите понякога се забавяха допълнително заради липса на резервни части. Сега на хоризонта се задава нов проблем.


ремонт


Факт е, че първите собственици на електрически автомобили успяха да изпитат всички предимства. Те получиха субсидии при закупуване, данъчни облекчения, безплатно зареждане и някои други бонуси. Тъй като електромобилите вече се радват на масово търсене, тези предимства започват да отпадат, като вече се въвеждат данъци, а ремонтите и поддръжката стават все по-проблематични.

Очаква се, че в обозримо бъдеще собствениците на електрически автомобили да имат сериозни затруднения с намирането на квалифициран механик. Според Бюрото по трудова статистика на САЩ, цитирано от Automoblog, към 2019 г. повече от 655 000 американци са били заети в сферата на автомобилните услуги. Това са механици, но само 1/3 от тях са се преквалифицирали в обслужването на нови и модерни коли (229 000), а едва 3100 са сертифицирани да ремонтират електрически превозни средства. Това означава, че само 1,4% от автомобилните механиците в САЩ знаят как да оправят електромобили.

Това няма да бъде проблем, докато колите, задвижвани само на ток, все още не са широко разпространени в страната. Според статистиката на един обикновен механик се падат 1270 автомобила с двигатели с вътрешно горене, а на един специалист по електромобили се падат само 807 електрички. В близко бъдеще обаче ситуацията може да се промени драматично. Все по-голям брой стари хибриди, чиято поддръжка също изисква специално обучение, започват да се нуждаят от ремонт.


ремонт


В същото време първият масово произвеждан електрически автомобил - Tesla Model S вече е на повече от десет години. Гаранцията на първите бройки от модела вече изтича, което означава, че все повече собственици на електромобили ще искат да сервизират колите си не при официалните дилъри, а в сервизни центрове на трети страни, тъй като те са им по-удобни като местоположение, а и услугите им вероятно са по евтини.

В момента обаче е твърде вероятно един обикновен механик да не може да се справи с трансмисия с високо напрежение, например. Това изисква не само специално познания, но и и различни инструменти и оборудване. А всяка грешка в поддръжката на кола на Tesla може да доведе до фатални повреди, които да я направят неизползваема.

Според анализ на Market Watch, ниските доходи и високите начални разходи отблъскват младите механици от професията. В същото време старите и опитни майстори се пенсионират, а притокът на млади кадри секва и това тепърва ще се усеща от индустрията.


0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Валери ( преди 7 месеца )
    Айдееее,хвьрляйте ги тези ***.кой *** ги е измислил?примерно ако недай си боже всички брички в София са електрички,ако се зареждат то вечер ще сме на свещи!някой не е ли помислил за това?
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ами те не са планирани да се ремонтират, а директно нова. При тях и ремонтите може да са по малко, но опре ли до батерията идва на кантар. Дори с ДВГ последните години толкива се усложниха заради норми, че извън фирмените сервизи рядко се наемат да ги пипат. А дори и там се мръщят.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Те проблемите едва ли са точно с механиците. На електрическите частите са доста по-прости от на неелектрическите, обаче най-вероятно не могат просто да се сменят, а трябва достъп до компютъра. А май никой извън фирмените сервизи няма.
  • #7
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Електротехник ( преди 7 месеца )
    5# Да живеят такива като тебе. Таксувам ги по 10 лв за смяна на крушка плюс 20 лв за посещение ако крушките са по-малко от 3 броя. Страхът да не ги убие токът ми храни семейството.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 1. Точно това щях да питам и аз, но си на изпреварил. Но статията като гледам е изпълнила целта си, като прочетох третия коментар. Крадеца вика дръжте крадеца от лудницата без дори да те разбере какво питаш и очевидно не разбрал статията, но прочел заглавието. Ако беше попитал нормално, можеше и да му отговоря че България е втора в света по внасяне на ударени и бракувани в САЩ тесли и други електромобили. Може да сме станали и първи защото пред нас бяха само украинците. Майстори има достатъчн
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Всяка грешка по задвижването на Ел. кола може и механика да направи неизползваем.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Трансмисия с крив ток има ли?
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Питай бустера да ти обясни,това е по неговата специалност.Ако не е разплискал легена и не са го прибрали санитарите в Нови Искър.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ми как да ти го обясня нещо като трансмисия с прав ток
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Автора да обясни какво е трансмисия с високо напрежение. О