IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои проблеми с автоматика могат да бъдат игнорирани

Разказваме за три характерни симптома, от които не трябва да се плашите

Един от най-скъпите автомобилни компоненти за ремонт е автоматичната скоростна кутия. Ето защо е полезно да знаете кога и как можете да отложите момента на посещение в сервиза заради проблеми с автоматичната скоростна кутия.


автоматик


Всеки собственик на кола, който почувства, че нещо не е наред с автоматичната скоростна кутия на колата му, се натъжава. В края на краищата това означава, че в много близко бъдеще той ще се сблъска със сериозни разходи за ремонта ѝ. А ремонтът на автоматичната скоростна кутия не е евтино удоволствие. Но не забравяйте, че този тип трансмисия са едни от най-издръжливите и най-надеждните. Опитните автомобилисти вероятно могат да си спомнят повече от един случай, който им е известен, когато автоматичната скоростна кутия не работи съвсем както трябва, но никога не се поврежда напълно.

Да, при някои симптоми наистина трябва да се обърнете към специалисти. Но има група проблеми с автоматичните трансмисии, с които колата може да измине десетки хиляди километри без никакви ремонти.

Най-често собственикът разбира, че нещо не е наред с автоматичната му скоростна кутия , когато колата започне да се дърпа (бута, рита и т.н.) при смяна на скоростите. Някои видове ритници могат да бъдат игнорирани. Например тези, които се появяват, когато селекторът на автоматичната скоростна кутия се премести от позиция „паркинг“ на „задвижване“ или „заден ход“.

По правило придърпване от този тип няма нищо общо с техническото състояние на трансмисията. Те се дължат на износването не на частите ѝ, а на гумените тампони, с които автоматичната трансмисия е свързана с купето на автомобила. Тези точки на закрепване омекват с времето и кутията има възможност да се мърда леко всеки път, когато започне да предава въртящ момент от двигателя към колелата. В момента на разместване се получава тласък, придружен от тихо почукване на една от опорите на скоростната кутия.

Може би най-често срещаният „ритник“ на автоматична скоростна кутия е при превключване от 1-ва на 2-ра предавка. Факт е, че преходът от „първа“ към „втора“ е най-честото превключване при автоматиците. Особено в градски условия. В задръстване автоматичната скоростна кутия не прави нищо друго, освен да превключва от „първа“ на „втора“ и обратно. Както и да е, тези придърпвания са проява на износване на фрикционния съединител. Не искате да го ремонтирате - няма проблем. Просто трябва да забравите за „газ до ламарината“ от светофар. При плавно ускорение ударите в автоматичната трансмисия няма да станат по-силни в продължение на десетки хиляди километри.

Третият симптом на проблеми с автоматичната скоростна кутия , който ни интересува , е изтичането на работна течност (ATF масло) върху корпуса. Спадът на нивото му заплашва от прегряване на устройството и отказ на много от неговите компоненти. За да избегнете това, достатъчно е редовно да следите нивото на течността в машината и периодично да я допълвате. Някои шофьори карат в този режим с години и колата се чувства страхотно.


0 от 500