IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай отвърна на удара - налага ограничения върху износа на графит

Световното производство на електрически автомобили е застрашено

Китай успя да намери най-болното място в световната автомобилна индустрия - графитът, който е толкова необходим при производството на батерии за електромобили. И сега властите в страната въвеждат ограничения върху износа на този минерал, както и на продукти, направени от него, което им дава много мощен лост за влияние над конкурентите.


графит


В момента около 90% от графита на световния пазар се доставя от Китай. А причината е, че добивът му не е никак лесен и повече държави предпочитат да не го произвеждат на своя територия. Така Китай се превърна в глобален монополист и изнася огромни количества графит за САЩ, Япония, Южна Корея, Индия и други държави.

От 1 декември износът на ценния материал обаче няма да може да се осъществява без специално разрешение на властите. Те искаха още през лятото да направят нещо подобно и с износа на галий и германий, които са необходими за производството на полупроводници. Според различни оценки Китай притежава от 60 до 85% от световното производство на германий и около 98% от галий.

Засега не се съобщава за забрани за доставка на тези метали. В същото време обаче е очевидно, че Китай има монопол върху цялата световна индустрия за батерии и микроелектроника. А ограниченията върху износа на графит показва, че властите в страната са готови да отговорят на натиска, който им оказват ЕС и САЩ, налагайки различни забрани и мита.

Както е известно, в ЕС започва разследване на субсидиите, давани от държавата на китайските автомобилни производители, с чиято помощ те могат да продават своите автомобили на по-ниска цена. Обсъжда се дори въвеждането на допълнителни мита за колите от Китай, който на свой ред отговаря с ограничения на износа на жизненоважни за индустрията материали.


0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Освен това пропусна изказването на Илон Мъск, че са поставили приоритет на увеличаване на продажбите и са готови както психически, така са подготвени и икономически да работят без печалба до 2026 година като не спират строежа на нови заводи. Хайде помисли ако не строят новите заводи колко още могат да свалят цените на автомобилите и да останат на печалба? Знаеш ли само с натрупаните 26 милиарда колко завода могат да построят без 1 долар дълг? Toyota и volkswagen имат по над 200 милиарда дългове?
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "При малко производство инвестицията за удвояването му е малка - при голямо инвестициите започват да изпреварват ползите от увеличения капацитет." ти тотално отрече понятието икономия от мащаба. Също така пропускаш, че освен от икономия от мащаба Тесла печели и от задълбочаване на вертикалната интеграция и затвърждава лидерството си, като не позволява никой да я настигне и може да предложи по-добър продукт на по-ниска цена, което да увеличава продажбите само по себе си и да отдалечава останалите
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 21 и 22. Можете ли да броите до толкова колкото пъти сте повторили това за последните 5 години? Защото аз не мога да броя до толкова колкото пъти съм задал въпроса на Гост през коя година ще прекъсне тази геометрична прогресия и на колко милиона но той знае че не съм прав, но не знае защо! Нито ще му е за първи нито за последен път. Той никога нищо не знае а единственото което знае е, че ВЯРВА, че другите грешат. Проба, проба. Гост на колко милиона? А дано, ама надали! Тинти поне има мнение.
  • #22
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Тинти,не се мъчи.Бустера не разбра какво е геометрична прогресия.В спортното училище математика не се учи.
  • #21
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    МитЕ, а ти не може да разчиташ на бъдещ ръст базирайки се на предходните години - още повече, години без конглокенция. Ако започнеш да вдигаш тежести с 20 кг лесно ще ги удвоиш до 40 кг., но да стигнеш 60 ще ти трябва повече време, до 90 ще ти трябва още повече, а дали ще стигнеш 130те е съмнително ;) При малко производство инвестицията за удвояването му е малка - при голямо инвестициите започват да изпреварват ползите от увеличения капацитет.
  • #20
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    А относно притесненията на Илон Мъск за момента на строежа на фабриката в Мексико, кризата ще отмине както винаги и ще отвори голяма дупка в търсенето, заради отложените с години покупки на автомобили. Пазарът не търпи вакуум. Второто правило на пазара е, че се саморегулира. Ако намалее търсенето на електромобили, ще намалее и търсенето на ресурси за батерии и заради свръх предлагането цените им ще се сринат и електромобилите ще поевтинеят. Дълго чаканото изравняване на цените с ДВГ ще е факт.
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    И престани да говориш за тези кей Карс! Както виждаш се карат само в 37 милионния Токио където имат смисъл. Колко такива виждаш по улиците "от терасата". Нали това ви е критерия за реалност? Щом го виждаш от терасата значи съществува. Кей кар са строго специфичен и екзотичен сегмент. Помпат бройката на продажбите на автомобили, но реално не са автомобили. За по-голямата част от света са неприложими, независимост какво задвижване са.
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Тинти, важното е че си ВЯРВАШ. Понеже обикновено не се справяте с математиката, ще отнеме време да ме разбереш какво ти говоря от известно време. Това че е пазарният дял на Тесла намалява не означава че продажбите ще и падат. Както виждаш се случва точно обратното - уж пазарният дял на Тесла пада с всяка изминала година, уж е невъзможен 50% ръст дългосрочно, а от 2014 година насам се оказва, че годишния ръст е повече от 50%. Веднъж повече друг път по-малко от 50% но средно с над 50% годишно.
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    А за #12 BYD Seal е 12 000 гущерчета по-евтин от Модел 3 като базовия модел е само фракция по-долу откъм технически показатели. А в Япония най-продаваната електричка е К-кар мини, за 12 000 долара - суперградско ЕЛ с пробег 110 км, каквото повтарям вече Н-та година електричките трябва да бъдат и добиват смисъл. Колко пък да продава в бъдеще? Когато удвояваха производството бяха сами на пазара - сега пазара се насища. А ентусиастите свършиха - припомням 50% се връщат към ДВГ след притежание на ЕЛ
  • #16
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    За #13 - ще ти кажа само един казармен виц: Старшинка, може ли отпуск, паднал гръм утрепал половината стадо трябва да се прибера! Пуснали го, прибрал се, върнал се пак на служба па старшината се присетил и го попитал - Абе колко ви беше голямо стадото... Е 2 овчици старши! Та в тоя ред на мисли - Едно е да удвоиш 75 000 - друго 2.5 милиона. И както съм цитирал самия Мъск поставя под въпрос скорошното разширяване в Мексико... А и финансиите им не са толкова розови, колкото изглеждат на хартия