IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай отвърна на удара - налага ограничения върху износа на графит

Световното производство на електрически автомобили е застрашено

Китай успя да намери най-болното място в световната автомобилна индустрия - графитът, който е толкова необходим при производството на батерии за електромобили. И сега властите в страната въвеждат ограничения върху износа на този минерал, както и на продукти, направени от него, което им дава много мощен лост за влияние над конкурентите.


графит


В момента около 90% от графита на световния пазар се доставя от Китай. А причината е, че добивът му не е никак лесен и повече държави предпочитат да не го произвеждат на своя територия. Така Китай се превърна в глобален монополист и изнася огромни количества графит за САЩ, Япония, Южна Корея, Индия и други държави.

От 1 декември износът на ценния материал обаче няма да може да се осъществява без специално разрешение на властите. Те искаха още през лятото да направят нещо подобно и с износа на галий и германий, които са необходими за производството на полупроводници. Според различни оценки Китай притежава от 60 до 85% от световното производство на германий и около 98% от галий.

Засега не се съобщава за забрани за доставка на тези метали. В същото време обаче е очевидно, че Китай има монопол върху цялата световна индустрия за батерии и микроелектроника. А ограниченията върху износа на графит показва, че властите в страната са готови да отговорят на натиска, който им оказват ЕС и САЩ, налагайки различни забрани и мита.

Както е известно, в ЕС започва разследване на субсидиите, давани от държавата на китайските автомобилни производители, с чиято помощ те могат да продават своите автомобили на по-ниска цена. Обсъжда се дори въвеждането на допълнителни мита за колите от Китай, който на свой ред отговаря с ограничения на износа на жизненоважни за индустрията материали.


0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 42 ( преди 5 месеца )
    Графит има навсякъде.Я колко моливи има в книжарниците.
  • #44
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    До 40.Мити4ен,както винаги всичко при теб е наопаки,нищо не си разбрал.Марш обратното в училище,двойка.
  • #43
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Дреме Им ( преди 5 месеца )
    на САЩ за графита - все едно да плашиш мечка с решето. Графита е в Африка, не в Китай :)
  • #42
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Графит има почти навсякъде, това не е рядко срещан минерал, въпрос на време е да се организира преработката му на друго място. Тогава вече цената му ще падне още повече заради конглокенцията.
  • #41
    2 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Ето нещо за отрезвяване и шамар за събуждане - статия за представянето на най-продавания автомобил за 2023 - "Tesla unveils Model Y electric SUV with 300 miles range and 7-seats Fred Lambert Mar 14 2019" това е заглавието, а в статията четем: Началната цена в крайна сметка ще бъде 39 000 $ през пролетта на 2021 г. ....По-скъпите версии на Model Y с по-голям пакет батерии, двоен мотор и по-висока производителност ще бъдат първи през есента на 2020 г." Помниш ли кога беше първата продажба? А?
  • #40
    4 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Да видя дали правилно съм те разбрал? Наричаш най-продавания автомобил в света за 2023г дребносерийно производство? Наистина ли ВЯРВАШ, че е така и искаш да ме убедиш и аз да поВЯРВАМ, противно на ЗНАНИЯТА? Редно е вече да започнете да правите разлика между ЗНАНИЯ, обосновани на факти и ВЯРА, която противоречи на собствениците ви ЗНАНИЯ, но ви ХАРЕСВА повече и по емоционални причини ИГНОРИРАТЕ собствените си ЗНАНИЯ и ВЯРВАТЕ въпреки ФАКТИТЕ.
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Точно икономията от мащаба ще работи в тяхна вреда. при малкото производство беше в тяхна полза - дребносерийното проиводство излиза скъпо и по-добре сам да го правиш - при големите обеми е по-добре да го поръчаш от този, който е специализирал и има много клиенти, така че разхвърля разходите и печели от истински голям мащаб. Със свободния капитал могат да се снимат Парите трябва да работят - не да ги имаш. За модел 2 нека изчакаме, 26та може да стане и 28ма - а конкОренцията наваксва.
  • #38
    12 rate up comment 7 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    положението в което се намира Европа ми напомни един виц: пътуват гарвана и вълка със самолет и гарвана вика на вълка: "виж сега как ще напсувам стюардесата" и я напсувал...вълка си казал "абе аз съм вълк и аз ще я напсувам" и я напсувал...стюардесата се оплакала на пилота и попитала какво да прави...пилота казал: "изхвърли ги от самолета" и стюардесата ги изхвърля...падайки надолу вълка вижда летящия гарван, който му казал: "абе ти щом като не можеш да летиш защо псуваш"...
  • #37
    3 rate up comment 11 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Също така забрави и свободния капитал на Тесла - над 20 милиарда, които вече трета година бездействат и се увеличават. Вече станаха 26 милиарда. Другите теглят нови милиарди дългове за да ПОДДЪРЖАТ СЪЩОТО производство. Затварят заводи и уволняват работници. При тесла всичко е наобратно!
  • #36
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Пак пропусна икономията от мащаба!