IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на малките автомобили е под въпрос

Скъпите батерии правят прехода към електрификация много труден

Преходът към електрическо задвижване със сигурност променя глобалната автомобилна индустрия. Почти всичко, свързано с автомобилите, се променя – от концепцията за това какво представляват и начина, по който производителите го проектират и разработват, до начина, по който клиентите използват превозните средства и взаимодействат с тях.


малки коли


Някои държави и производители са по-подготвени за тази промяна от други и същото може да се каже за отделните сегменти на превозни средства, коментира Фелипе Муньос, анализатор в JATO Dynamics. Докато SUV и първокласните автомобили обикновено са по-адаптивни към нови задвижвания, други сегменти - като този на субкомпактните автомобили, са изправени пред огромни предизвикателства.

Всичко е въпрос на цена

Въпреки усилията на производителите, батериите все още са значителен фактор в производствените разходи на електрически превозни средства. И тази цена всъщност не се променя, независимо дали става дума за луксозно превозно средство от висок клас или малък градски автомобил.


малки коли


Ето защо европейските и американските производители на автомобили започнаха да увеличават своите електрически портфолиа с луксозни и първокласни автомобили. Техните купувачи вече са готови да платят по-висока цена, но потребителите, които търсят достъпни субкомпактни и градски автомобили, не са на същото мнение. Затова и вече има много по-малко малки електромобили, от които да се избира.„

Бъдещето е обвито с мъгла

През първата половина на 2023 г. само 18 различни малки електромобила от A и B сегменти бяха налични в Европа. В Китай обаче техният брой е почти двойно повече - 34, докато в САЩ се предлагат само два такива модела - Chevrolet Bolt EV и Mini Electric. Тези цифри контрастират с голямото количество малки автомобили с двигател с вътрешно горене, достъпни за купувачите.

Това означава, че пред малките автомобили има два пътя. От една страна, част от произведените в Европа ще оцелеят в зависимост от това дали производителите успеят да намалят разходите за батерии. Европа е регион, където производството на автомобили е много скъпо, така че всяко увеличение на разходите ще продължи да вреди на финансовата жизнеспособност на по-малко рентабилните сегменти. Освен това силният натиск, упражняван от правителствата в полза на електрическите превозни средства, вече принуждава производителите да спрат производството на малки автомобили или да го преместят извън Европа.


малки коли


От друга страна, докато този натиск върху европейските производители се увеличава, това се превръща в идеалната възможност за китайската индустрия да запълни тази празнина. Китай всъщност може да произвежда по-евтини електрически автомобили благодарение на силния ангажимент на правителство и по-конкурентоспособната работна сила. Един китайски субкомпактен автомобил струва средно 58% по-малко от некитайските субкомпактни автомобили, което означава, че има потенциала да разтърси задграничните пазари.

Малките коли в Европа изглеждат обречени

Произведените в Европа градски автомобили и малки автомобили, поне засега, изглеждат обречени. Единственото, което може да ги спаси, е намаляване на производствените разходи, които да ограничат притока на китайски автомобили в региона.

Това обаче ще повдигне друг въпрос - интересуват ли се изобщо американските или европейските компании от производството на малки автомобили, които обикновено не са толкова печеливши, колкото по-големите сегменти? И може ли същите тези производители да се откажат напълно от сегмента, оставяйки го на китайците? Има и още една възможност - някои западни марки вече инвестират в заводи в заводи и производство на автомобили в Китай, както за местния пазар, така и за чужбина.


малки коли


Потребителите продължават да купуват

Независимо от всичко, хората по света продължаван да купуват малки коли. Автомобилите от сегменти A и B представляват 23% от продажбите на леки коли в Европа през 2022 г., 51% в Индия, 28% в Югоизточна Азия и Тихоокеанския регион, и 38% в Африка. В резултат на това те все още са важен сегмент по отношение на обема. И сега на ход е Западът, който трябва да реши дали да отстъпи на китайските производители и да им предостави един сегмент, в който печалбите са много по-ниски, или да го запази, въпреки че може да бъде на загуба от него.


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 6 месеца )
    Остана ти само бръсненето скъпи.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    К'о? Не! Отдавна съм спрял да плащам данък обществено мнение. Ако ме накараш да спра и жените, ще ми остане едното бръснене от мъжките удоволствия.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 19.Мити4ен,остава да спреш алкохола и цигарите и ще те обявим за светия.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На Китай ще оставят само микроавтомобилите и триколките, а клас А и Б ще си ги правят европейците.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "19, какво се правиш на по католик от папата. Индирекнто ми отговори, че още вярваш в приказките за белобрадия старец. " Ще бъдеш ли малко по-конкретен, защо според тебе си признавам че пуша и карам дизелови автомобили след като се правя на по католик от папата? И защо реши че вярвам в дядо Коледа като вас в синтетичните горива и водорода? За разлика от вас аз съм здраво стъпил на земята и не боравя с вярвания, а с цифри и факти, които не противоречат на физичните закони. Вие ВЯРВАТЕ, аз ЗНАМ!
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Ще ми обясниш ли дали малък градски автомобил с 90 коня и 40 киловатчаса батерия, изминаваш 5000 километра годишно ще спести повече въглеродния емисии или електромобил с 1000 коня и 100 kW часа батерия изминаващ 50 000 км годишно. Да ги сравним с камион с 800kWh батерия изминаващ 200 хиляди километра годишно.Кой от трите най-бързо ще си изчисти въглеродния отпечатък на батерията?
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Тинти, точно за това ти говоря - за балансиран подход като се използват предимствата на всяка една технология и се избягват недостатъците. Ти си се вманиачил да слагаш етикети на всичко и лошото е че етикетите са само черни или бели. Електрическите са лоши а бензина е единственото решение. Ами не, не са! Нито едното нито другото. Няма едно единствено решение на всички проблеми. За едни проблеми бензина Е решение а за други електромобилите. За трети дизела.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    #18 За какви забрани съм? Кога съм казвал дайте да забраним това или онова. Винаги съм искал честна игра - без регулации в полза или в ущърб и без подпомагане. А за човечеството - просто ти казвам, че е излишно! Все ми е тая за него! А и то си се самоизтребва относително успешно! Докато всички чакате "климатичния апокалипсис" да дойде то все че дойде истински апокалипсис на ментално увредените - винаги повтарям, че глупостта убива и те ще ви свършат работа!
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    А що си се загрижил за замърсяването? Аз също съм в малък град. И си имам 30 декара гора (даже повече щото има едни 300 които не сме делили, но предполагам любимата рода тях ги е осякла) Средно по 200 дървета на декар са към 6000 дървета. 1 дърво абсорбира средно по 21 кг на година - демек моя и на семейството ми въглероден отпечатък е - 126 000 кг! Аз мога да карам корабен дизел ако искам и пак да съм чист!!! Да му мислят "зелените" терористи!!!
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    19, какво се правиш на по католик от папата. Индирекнто ми отговори, че още вярваш в приказките за белобрадия старец. И чеснто не разбирам, като си такъв отявлен електрик, и имаш да кажем перфектните възмойжности - си инветирал в СУВ дизел, а не си си взел една тесла и да пестиш?! А може би си шизофреник (определено биеш натам) който реално е "панлекаджия", но тук избива другото му "аз".