IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen уби най-евтиния си модел

Мястото на градския хечбек Up! ще бъде заето от електромобил

Volkswagen обяви спирането на производството на най-малкия автомобил в гамата си – градския хечбек Up!. Неговото място ще бъде заето от доста по-скъпия електрически ID.1, но това ще се случи не по-рано от 2026 г.


VW Up


Volkswagen Up беше представено през 2011 г. и се произвеждаше в завод в Братислава, Словакия. Последният екземпляр наскоро слезе от производствената линия и европейските дилъри разпродават останалите им наличности. Преди Up! същата участ имаха и двамата му „братя“ - Seat Mii и Skoda Citigo, които бяха спрени съответно през 2020 и 2021 г.

Причината за спирането на трите модела е почти окончателната смърт (с изключение на няколко редки случая) на сегмента А - този на най-малките коли някога, същите, които в момента имат най-ниските маржове на печалба за производителите. Това се дължи на факта, че те трябва да бъдат оборудвани с редица системи за безопасност, както и с двигатели, отговарящи на най-новите екологични стандарти.


VW Up


С напускането на Up!, най-достъпният модел на Volkswagen в Европа ще бъде хечбекът Polo. А през 2026 г. трябва да се появи градски електромобил, който ще струва около 20 000 евро и така ще се превърне в най-евтиния модел на марката. Самият Up! също се предлагаше в изцяло електрически вариант, но и това не помогна за оцеляването на автомобила.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Я пак, я пак, я пак?!??! Значи в момента за тия 10 000км на година харчиш около 2000лв за нафта! Как точно ще се промени сметката ако нафтата стане 5лв (над заветните ти 4лв) ?Ще харчиш 4000лв на година! Т.е. в момента 2000лв на година или 166лв на месец те спират да си купиш мечтаната Тесла, а караш някакъв смрадлив дизелак, на който са му изтърбушени все ДПФи и EGRи,щото ако не са, с тия 10 000км на година ще се спукаш от ремонти!И ни тровиш всички с тая печка,*** хвалиш електрички!Заради 166лв
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Също така пропускате цената на притежание и се опитвате да ме убедите да си купя маслен радиатор да се топля зимно време защото климатикът бил 20 пъти по-скъп. Към момента ми излиза по икономично да карам на дизел заради 10-те хиляди километра на година и за спалнята за гости да ползвам вентилаторна печка за 50 лв вместо климатик за 2000 за да го ползвам за пет шест дни през годината, но ако цената на горивата скочи над 4 лв и някоя роднина се засели у нас за дълго, сметките ще се променят.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    И още не сте ми отговорили и двамата с тинтири на въпроса. Цитирам:MythBuster ( преди 5 часа )Пак те питам ще ми отговориш ли колко СИНТЕТИЧНО гориво и на каква цена произведоха в Чили от обещаните 130 милиона литра за 10 долара литъра за 2022 година? Знаеш или не знаеш отговора?
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гостенино, колко пъти да ви обяснявам че това е най-губещата стратегия - да започнеш електрификацията от най-ниския сегмент в който един автомобил с ДВГ струва по-малко отколкото струва само батерията на голям електрически модел? Цените са се изравнили във високия ценови сегмент. Там където комплект гуми и джанти и екстрите на автомобила струват два пъти повече отколкото цената на чисто нов евтин автомобил с ДВГ.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Перуниканец ( преди 7 месеца )
    Тамън го направиха на кола и че го спират
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Минтири, пожелавам ти някой ден да изкараш достатъчно парички да посетиш такава държава и да дишаш много дълбоко мега cмрaдтa, която залива всичко. Бил съм в Куба - нашият роден софийски смог е цветенце в сравнение с тая гадост там. Коли отпреди 60 години без никакви печистващи системи, направо не се диша и ти става едно такова гадно на гърлото, все едно си си заврял ауспуха на колата директно там. Oтврaт. Та Брюксел много добре се е ориентирал, ако може по-малко хора да *** от тeя гaдocти.
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Up ( преди 7 месеца )
    Много добра кола, като изключим скоростната кутия, която е като за колело. За 2ра кола особено в града е отлична, но дори и на дълъг път е много икономична. Жалко, че трябва всички да се блъскаме в SUV-та в и без това тесните градове.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    До 4, Колата е Хюндай и е съвсем функционален автомобил с размера на Ъп за 600 хил рупии - еквивалент на 13 000 лева - една не лоша кола, скромно СУВче от типа на Фиат Панда. Само че на индийците не им се налага да плащат за глупостите на Брюкселската ***, нито "откуп" за зеления тероризъм. А колата се продава всъщност в цяла Азия и е бестселър!
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до #3 ( преди 7 месеца )
    То тия коли в Индия по 6000 евро са нещо средно между мотор с кош и автомобил. 20 годишните Опели са по-добри от тях.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    ФауВе не убива Ъп - ФауВе се самоубива. След загубата на Китайските пазари ще последва и загуба на Европейските. Но всъщност Германците не са виновни, или поне не германците от Фолксфаген - виновна е щуротията налегнала Брукселската свинска обител с нейните регулации и изисквания прави колите непродаваеми. Хюндай продава кола за 6000 евро в Индия - нещо невъзможно за Европа! Може да и прелеете вино на Европа и да забодете жалейка - беше брутално самоубита от ментално увредените зелени!