IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).


електрически камиони


Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз нали това питам? След като всеки може да си купи влак, вместо камион, защо транспортните фирми не си купят един влак с трима машинисти, който да се движи денонощно и да замести 100 тира и 200 шофьора, след като обяснявате че било толкова елементарно да возиш стоки с влак и това било бъдещето? Кеф Ти електрически кеф ти дизелов, пък и на бъдещото гориво водород има влакове. Защо купуват камиони тези "пpoстаци"
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Разбира се че е утопия електрическия камион.Батерията на Тесла Семи е 6 тона.Това означава 6 тона по малко товар.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    митичен, излез малко на Тракия, мини през Хаимбоаз и погледни реалността. Пълно с ТР и РО камиони. Че и БГ не са малко - ще не си купят влак?! Ела да видиш реалността в ГЕР / ХОЛ и УНГ до Будапеща да видиш какво значи подвижна стена. Особенно около Ротердам, по магистралите са 2/4 ленти само камиони. Влакове има, но оправдания, за да не качи това там бол. А има и политическа игра. А ел. камион (ТИР) е утопия, ама имаш още да учиш защо.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Къде ги тези електрически камиони?Най добрите може да ги видиш на ЖП гарата.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 Лудорията ( преди 1 година )
    Ако Европа чака камионите да навлязат в САЩ и Китай, ще изостане почти необратимо и това се казва в статията. Ама ти си разбирач. Чаткаш ги нещата.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "А колкото до ел. камиони - нужда няма. има влакове. Безумно е кораб да влачи контейнер до Ротердам а оттам на камион.. до Румъния или до Гърция примерно." Във вашата реалност не са ли изобретили все още влака? Ако са го изобретили защо не го ползват? Не знам дали знаеш но в България можеш да си купиш частен влак и да си джиткаш с него из цяла Европа, а не само в България.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Само не се опитвайте да ми пробутвате мита който съм разбивал вече десетки пъти, че за 11 часа задължителна почивка на денонощие един камион няма да може да си зареди батерията. Не само че ще я зареди но ще го направи с много по-маломощно зарядно, отколкото ползват съвременните електромобили.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    9, Линия има - "Новия път на коприната". Въпросът е, че минава през Русия, а както знаем в момента отношениата не са най-оптималните и съответно не се гледа с добро око. Сега нали и Ердоган иска да строи линия през Турция. коато да свързва Индия и Персийскиа залив с Европа. А колкото до ел. камиони - нужда няма. има влакове. Безумно е кораб да влачи контейнер до Ротердам а оттам на камион.. до Румъния или до Гърция примерно.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, на това му се казва политика, държавен интерес и суверенитет. Ако Европа днес няма батерии да произвежда малки градски автомобилчета и ги внася от Китай, Как мислиш че ще намери батерии за производство на електрически камиони, за които са необходими батерии колкото за 20 електромобила? Пет години са малък срок и подготовката трябваше вече да е започнала ако искат да ги произвеждат след пет години без да зависят от Китай. А след 5 год. проблемът ще е липса на производство, а не на желание
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно снощи слушах един пример за пазарлъка с китайски производител за светещи презервативи. Минималното количество било 5 милиона броя, а този който ги поръчвал, казал че цяла България е 5 милиона, а китаеца му казал че може да ги продава и в съседното село! Така че недей дава примери за държава в която селата са по пет милиона и далекопроводите от централата до големия град са 5000 км. Тук дългия маршрут е от София до Виена 1000 километра, като минаваш през няколко държави.