IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).


електрически камиони


Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 30. Всъщност излъгах те, можеш да си го поръчаш на който и да е търговец на ток и ще ти го достави и в България, както се вижда от статията. На българската борса не могат да се договарят отрицателни цени, а само нулеви. Тоест ток без пари, но не и да ти плащат. Но пък ако използваш различно количество от това което си поръчал за съответния час, плащаш неустойки за всеки киловатчас разлика независимо в плюс или в минус. Приготви точен брой буркани и хронометър и пълни бързо и точно!
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Леко си пропуснал интереса на електроразпределителните дружества. Вероятно не си чувал но в Англия има тарифа по която си зареждаш автомобила от контакти монтирани на уличните лампи, а то като ти се начислява на партидата на домът ти, на който и контакт в града да си включиш електромобила да се зарежда. Със сигурност ще измислят нещо подобно и за камионите.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 35: МитА по принцип е прав - има периоди с отрицателна цена или поне нулева. Заради безумното инсталиране на фотоволтаици по обед лятото има далеч повече енергия, от потребяваното и цената и се срива... секса идва няколко часа по-късно, когато слънцето спре да пече и трябва да пуснеш кюмура в действие изяжда ти всичката "печалба" от нулевите или отрицателни цени :) А и МитА хубаво го мисли, ама това работи ако зареждаш от контакта в къщи - на публична зарядна парсата я обира друг :)
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Викат умните глави, че има нещо си наречено преимущество при производство - един вид, ако си добър майстор тапетаджия не ставаш Ел или ВиК щото се търси повече. Европа ако иска да е независима може да инвестира в АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА! Примерно водородни двигатели, защото има 100 годишен ноухау за разработване на ДВГ, и водорода може да си го добива сама! JSB са вече в предпусков етап на производството на трактори и друга техника с водороден ДВГ като твърдят, че показателите са като на дизел!!!
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Отрицателна цена на тока означава повече производвтво от потребление което е невъзможно
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ: Това към мен "това му се казва политика, държавен интерес и суверенитет. Ако Европа няма батерии да произвежда малки градски автомобилчета и ги внася от Китай, ак мислиш че ще намери батерии за производство на ел камиони, за които са необходими батерии колкото за 20 елмобила?" Ами ти кажи как... по твоята логика когато нямаш за малкото изведнъж ще имаш за многото. Ами пак няма да имаш мойто момче щото ЕВРОПА НЯМА ТАКИВА СУРОВИНИ! Просто ще внася още повече от Китай!
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Обаче да предположим, че си прав и ти обираш парсата на "отрицателния ток"... шъ ли споделиш икономическия принцип който ще сработи, когато Н-стотин хиляди камиона се наредят в 12 часа на обяд да зареждат дружно на евтиното ;)
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    MitE ти ме смайваш мой човек... ми не, няма да те убеждавам, че не може да се зареди "ТИР" за времето, което има за почивка... ама ти се опитваш да ме убедиш, че при всяко спиране ще зарежда на цена "от гаража в къщи" :D Ще жулиш на публични зарядни и ще ти пращят ушите от плащане, а бонуса ти ще е скапване на батериите :D Викаш тия дето предоставят услигата зареждане ще ти оставят бонуса на евтиния ток на тебе ;)
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    В България не става на отрицателна цена. Дай адрес в Европа и ще те информирам поне 24 часа предварително като има да напълниш бурканите
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен,ти не бери грижа къде ще го съхранявам.Ти ми го докарай на посочен от мен адрес ток на отрицателна цена и ми преведи парите в сметката.