IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).


електрически камиони


Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Както виждаш само фотоволтаичните централи осигуряват 40% от потреблението на България в момента. Също така могат да зареждат едновременно 1640 камиона с мощност 1 мегават, като за 45 минути ще заредят дневният си пробег. Тоест само от слънцето на час могат да се зареждат над 2000 камиона в не много слънчев есенен ден. А имаме инсталирани само 2000 мегавата и заявки за още 40 000. Тоест тогава ще може да се зареждат по 40 000 камиона на час, 400 хиляди камиона на ден. Има ли толкова в Европа?
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето как е в момента. С интервалите се оправяй сам ДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 29.09.2023 14:58:39ИмеMWАЕЦ 36,88%1975.35Кондензационни ТЕЦ 20,95%1121.97Топлофикационни ТЕЦ 3,95%211.74Заводски ТЕЦ 2,41%129.14ВЕЦ 0,16%8.73Малки ВЕЦ 0,97%51.98ВяЕЦ 3,54%189.78ФЕЦ 30,63%1640.66Био ЕЦ 0,50%26.72Товар на РБ4029.67
  • #57
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    За тези неща се обръщай към сайта на ЕСО, откъдето съм копирал данните, а след това към администраторите на този сайт защото премахват както преминаването на нов ред, така и някои интервали и се получава това мазало, което виждаш. Ако искаш пробвай да си напишеш мнението с абзаци, всеки от които има празен ред помежду им. Успех в живота! А ако не се заяждаше за запетайки в буквалния смисъл, фотоволтаичните централи имат 26% в производството, 33% потреблението, 1378 мегавата мощност.
  • #56
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    " ФЕЦ 25,83%1378.67 мегавата" - Пич ... какво подяволите е това число? Как да го чета? Поне се реши, дали ще позлваш точка или запетая!
  • #55
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 51. Вероятно и ти си прав като Гост и останалите които до скоро твърдяха че фотоволтатите стават само за зареждане на телефон заради ниската си ефективност и е невъзможно да се заради електромобил с тях. Въпреки че към момента точно в тази минута фотоволтаиците произвеждат ФЕЦ 25,83%1378.67 мегавата, което е повече от един блок в атомна централа, А след още един-два часа въобще произвеждат повече от цяла атомна централа. Но за вас реалността никога не е била от значение, а само ВЯРАТА
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    По интересното е колко е комисионната при нула лева!
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не можеш ли да сметнеш колко е 10% от 500 евро? Ползвай калкулатор!
  • #52
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 49.Бустер Митичен,стана ми интересно колко е 10% комисионната на търговеца от отрицателната цена на тока?
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ал ( преди 1 година )
    Глупости на търкалета, камион на батерии, дървено желязо, зелена сделка, приказки за глуп.аци.
  • #50
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шефът ти има ли умен електромер, за да плаща НУЛЕВИ цени в дадени часове? А дано, ама надали! Четеш ли въобще? В България НЯМА отрицателни цени!