IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Америка спря да строи камиони с кабина в европейски стил?

Машините с плосък нос и кабина над мотора бяха много популярни зад океана преди време (ВИДЕО)

Ако някой ви помоли да нарисувате камион за превоз на големи товари (познат у нас като ТИР), как ще изглежда? Европеец или азиатец със сигурност биха нарисували кабина на камион с плоска предна част, докато жител на Северна Америка ще избере варианта с дълъг преден капак, който някои оприличават на кучешка глава.


камиони


Камионите с плоска предна част „cabover“ (кабина над двигателя) някога са били много популярни в САЩ и Канада, но вече ги няма, въпреки че си имат своите плюсове. Какво обаче е причината, поради която Европа и Северна Америка са поели в различни посоки?

До голяма степен това се дължи на местното законодателство, засягащо общата дължина на такъв тип превозни средства. Камионите в Европа трябва да отговарят на правилата, регулиращи максималната обща дължина на влекача и ремаркето, като те важат и за САЩ. Там промяната идва през 70-те години, когато дължината вече се отнася само за ремаркето, а не за целия камион. Това позволява на производителите на камиони и на транспортните компании започнаха да преминават към по-големите кабини с дълги носове.


камиони


В същото време камионите с кабина над двигателя имат някои предимства, включително по-добра видимост и подобрена маневреност. Това е особено важно за Европа, където пътищата са по-тесни. В Америка това не е проблем. В същото време обаче кабината с дълъг нос осигурява повече място за спане и е по-ниска, като това улеснява качването и слизането на шофьора.

Преместването на двигателя пред кабината означава също така по-малко шум и вибрации, на които са изложени шофьорите им. Също така достъпът до мотора е по-лесен, тъй като при европейските ТИР-ове кабината трябва да се вдигне нагоре.



И накрая, но не на последно място, е безопасността. Камионите в Европа са ограничени да се движат до 90 км/ч, но тези в Америка имат право на по-висока скорост – до 130 км/ч, което също не е за пренебрегване.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук никой не чете с разбираме!Казват, че камионите са ограничени електронно на тази скорост, не казват, че ограниченията *** магистралите са такива.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    90 мили си на 145 км/час, няма такава разрешена скорост в САЩ,особенно пък за камиони! Спирачките им прегряват, моторната такава не успява да спре камиона и това си е чист снаряд! Ограничението в щатите е 75 мили на повечето магистрали!
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    А тук само азбирачи ( преди 1 година )
    Колко са 90 мили в час бре??? 110 ли? Хайде у лево!
  • #11
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тъпотии и простотии,ограничението в щатите за всички превозни средства по магистралите е 110 км/ч,но камионите можели да се движат със 130 км/ч..Някой пишат и не се следят какви простотии пишат.
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Лъчо ( преди 1 година )
    В Канада няма ленти или ограничение на скоростта за товарни автомобили. Камионът е като лек автомобил. Може да бъде, в която лента си пожелае. Да изпреварва от която страна иска и ограничението е едно за всички автомобили.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Производството на камиони се нарича "автомобилоСТРОЕНЕ", съответно "самолетостроене","машиностроене" и пр. Добре е да знаеш чужди езици, а още по-добре е първо да си научил българския!
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До QWERTY#5 ( преди 1 година )
    Като гледам и ти толкова разбираш, ама иначе пишеш като капацитет, че и агресираш! Най-големите серийно работни обеми на двигателите в САЩ са на Детройт Двигателите-16 литрови и Къминс-15литра! Волво също имат 16 литрови, при скосена муцуна(fh 16). По отношение на тонажа, европейските тирове имат gross weight, подобен на американските. Разликата е единствено в дължината на влекача , където в САЩ практически е неограничена!
  • #7
    21 rate up comment 6 rate down comment
    dotko ( преди 1 година )
    Някак си по-солидно и по-сигурно изглежда американския модел.
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    В САЩ разрешената скорост по авто магистрали е 70-85 мил.ч.зависи от колко платна е.Ако е с четири платна две за леки и две за товарни автомобили и всички педашат с 85м.товарен автомобил няма право да напусне обозначените платна за него и да пречи на леките автомобили и глобите са солени а може и пандела за предоставяне на катастрофа.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиея ( преди 1 година )
    Не знаех, че камионите имали НОС... А други органи имат ли?А в Россия им викат "бескапотны" - демек "без капак".