IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как ще се задвижват камионите в близко бъдеще

Cummins вече тества усъвършенстван електрически двигател за големи превозни средства

Cummins Inc. е американска корпорация, която проектира, произвежда и разпространява едни от най-известните големи двигатели с вътрешно горене в света. Сега, предвид променящата се обстановка, и тази марка се ориентира към електрификацията.


двигател Cummins


Cummins първо тества нов електрически заден мост за тежкотоварни превозни средства, наречен 17Xe ePowertrain. Тестването се проведе на истински камион на полигона Millbrook в Бедфордшър (Великобритания). Интересното е, че този агрегат е разработен от Meritor, които са част от Cummins от началото на 2022 г.

В разработката участват и поделенията Editron и Electra - партньори от консорциума Danfoss под ръководството на Advanced Propulsion Center (APC). Но да се върнем на темата за еновационното задвижване.

Електрическият заден мост на 17Xe ePowertrain е способен да произвежда 430 kW непрекъсната мощност, което го прави подходящ за използване в тежкотоварни камиони и автобуси в конфигурации 6x2 или 4x2. Предлага се с различни предавателни числа и с тристепенна трансмисия.

Подразделението Editron на Danfoss пък е отговорно за дизайна и доставката на мощния електродвигател и високоефективния инвертор от силициев карбид, които задвижват оста.

Електрическият мотор е базиран на собствена архитектура и методология за управление на топлината, която надхвърля целите на пътната карта на APC 2035 за специфична мощност. Това означава, че за тази конструкция на електрическото задвижване е необходим само един двигател. Това е значително подобрение в сравнение с настоящите алтернативи, които изискват два двигателя, за да отговорят на изискванията за мощност на този продуктов сегмент, отбелязват от Cummins.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Явор ( преди 1 година )
    Някой изобщо задава ли си въпроса, колко нови електроцентрали, ще трябва да се изградят, както и инфраструктурата за зареждане? Колко време ще отнеме всичко това и каква ще е цената?Цената на енергията?Няма нещо, чието търсене се увеличава, а цената да се запази!Преди време в англия нямаше пътни такси за електромобили. Е... Вече такъв филм няма. Чисто нов електромобил има по висока такса от 2-литров дизел, произведен 2016г.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Semi е с 900 кВтч батерия на 1000 волта. Масови (това е важно!) клетки тип 4680 в 9 модула. Масови (също важно!) мотори от леките им коли. Мощност на зареждане (още по-важно!): над един мегават на Megacharger станция (30 мин.престой). И ето го НАЙ-ВАЖНОТО: само TESLA предлага цялостно решение: невъзможната машина с масови части, MegaPack съхранение на ток по магистралите + Megacharger зарядни + автономно управление = камиона да бачка 24/7 без шофьор... и тотално yби транспортно-логистичния цирк.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каруцата няма алтернатива! Така кобилата успокоявала коня.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами не си купувай Тесла камион като ти е тежка батерията. Остави на тези, които се занимават с транспорт да преценят лошо ли е да има ел. камион или не. Ел колата харчи 4 пъти по-малко пари на 100км от дизелова, ако това е така и за камиона, всичките минуси заедно с тежката 5 тона батерия се изпаряват, защото камионите горят много гориво. Намаляването на цената на километър 4 пъти ще го направи привлекателен за много компании. Никой не очаква първия ел. камион да е перфектен но има и плюсове.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Да не се ли усещаш че е пълно безумие, дизеловите камиони да носят 10 пъти повече енергия в резервоарите си, а да минават само два-три пъти повече километри с тях? При транспорта е много по-важен параметърът себестойност на километър, отколкото параметърът тегло на полезния товар на един камион. Голямата работа, че един дизелов камион може да превози 25 т за 1 000 лв на определено разстояние, ако електрическият превоз в 20 т за 300-400 лв. Кой мислиш че ще е по-успешния камион?
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    хахаха ( преди 1 година )
    Тука някой от коментиращите не могат на направят разлика между лека кола и камион. Не ви ли идва на акъла че камиона тегли ремарке и товар. Съотношението между общото тегло и капацитета на батерията е много лошо отколкото при дизела. Камиона на Тесла мъкне 1000KWh батерия. Само тя тежи над 6.2 тона. Това е безумие!
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1600 km / 24 часа = 66.67 км/ч средна скорост - чудо!!! - автономен ли е този камион и го товарят и разтоварват без да спира. Или ако средната скортост е 100 км/ч то 16 часа без да спира. 3 часа със 100 км/ч + 1 час почивка и така 24 часа. Така ли? С двама шофьора ли?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1600 km / 24 часа = 66.67 км/ч средна скорост - чудо!!! - автономен ли е този камион и го товарят и разтоварват без да спира. Или ако средната скортост е 100 км/ч то 16 часа без да спира. 3 часа със 100 км/ч + 1 час почивка и така 24 часа. Така ли? С двама шофьора ли?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бай бай смърделници ( преди 1 година )
    Демек правят хибрид нещо което джапаните правят вече 30 години.Само че там дизел нямат място.Всичко е по Адкинсън.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Пробега му пада с 50%" - К'о? На най-некъдърните електромобили пада с 30%. На най-добрите - с 10%.