Cummins Inc. е американска корпорация, която проектира, произвежда и разпространява едни от най-известните големи двигатели с вътрешно горене в света. Сега, предвид променящата се обстановка, и тази марка се ориентира към електрификацията.
Cummins първо тества нов електрически заден мост за тежкотоварни превозни средства, наречен 17Xe ePowertrain. Тестването се проведе на истински камион на полигона Millbrook в Бедфордшър (Великобритания). Интересното е, че този агрегат е разработен от Meritor, които са част от Cummins от началото на 2022 г.
В разработката участват и поделенията Editron и Electra - партньори от консорциума Danfoss под ръководството на Advanced Propulsion Center (APC). Но да се върнем на темата за еновационното задвижване.
Електрическият заден мост на 17Xe ePowertrain е способен да произвежда 430 kW непрекъсната мощност, което го прави подходящ за използване в тежкотоварни камиони и автобуси в конфигурации 6x2 или 4x2. Предлага се с различни предавателни числа и с тристепенна трансмисия.
Подразделението Editron на Danfoss пък е отговорно за дизайна и доставката на мощния електродвигател и високоефективния инвертор от силициев карбид, които задвижват оста.
Електрическият мотор е базиран на собствена архитектура и методология за управление на топлината, която надхвърля целите на пътната карта на APC 2035 за специфична мощност. Това означава, че за тази конструкция на електрическото задвижване е необходим само един двигател. Това е значително подобрение в сравнение с настоящите алтернативи, които изискват два двигателя, за да отговорят на изискванията за мощност на този продуктов сегмент, отбелязват от Cummins.