IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как ще се задвижват камионите в близко бъдеще

Cummins вече тества усъвършенстван електрически двигател за големи превозни средства

Cummins Inc. е американска корпорация, която проектира, произвежда и разпространява едни от най-известните големи двигатели с вътрешно горене в света. Сега, предвид променящата се обстановка, и тази марка се ориентира към електрификацията.


двигател Cummins


Cummins първо тества нов електрически заден мост за тежкотоварни превозни средства, наречен 17Xe ePowertrain. Тестването се проведе на истински камион на полигона Millbrook в Бедфордшър (Великобритания). Интересното е, че този агрегат е разработен от Meritor, които са част от Cummins от началото на 2022 г.

В разработката участват и поделенията Editron и Electra - партньори от консорциума Danfoss под ръководството на Advanced Propulsion Center (APC). Но да се върнем на темата за еновационното задвижване.

Електрическият заден мост на 17Xe ePowertrain е способен да произвежда 430 kW непрекъсната мощност, което го прави подходящ за използване в тежкотоварни камиони и автобуси в конфигурации 6x2 или 4x2. Предлага се с различни предавателни числа и с тристепенна трансмисия.

Подразделението Editron на Danfoss пък е отговорно за дизайна и доставката на мощния електродвигател и високоефективния инвертор от силициев карбид, които задвижват оста.

Електрическият мотор е базиран на собствена архитектура и методология за управление на топлината, която надхвърля целите на пътната карта на APC 2035 за специфична мощност. Това означава, че за тази конструкция на електрическото задвижване е необходим само един двигател. Това е значително подобрение в сравнение с настоящите алтернативи, които изискват два двигателя, за да отговорят на изискванията за мощност на този продуктов сегмент, отбелязват от Cummins.

0 от 500
  • #1
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мостове, кутии и диференциали всички могат да правят. Даже и руснаците ако го хванат ще го направят добре. Обаче дайте да видим батериите? С какви батерии ще ги задвижват тия камиони? Най доброто което имаме към момента са литиевите батерии. И те се доказаха че не стават за нищо в реални условия. Няма смисъл да се занимаваме с тях.