IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как ще се задвижват камионите в близко бъдеще

Cummins вече тества усъвършенстван електрически двигател за големи превозни средства

Cummins Inc. е американска корпорация, която проектира, произвежда и разпространява едни от най-известните големи двигатели с вътрешно горене в света. Сега, предвид променящата се обстановка, и тази марка се ориентира към електрификацията.


двигател Cummins


Cummins първо тества нов електрически заден мост за тежкотоварни превозни средства, наречен 17Xe ePowertrain. Тестването се проведе на истински камион на полигона Millbrook в Бедфордшър (Великобритания). Интересното е, че този агрегат е разработен от Meritor, които са част от Cummins от началото на 2022 г.

В разработката участват и поделенията Editron и Electra - партньори от консорциума Danfoss под ръководството на Advanced Propulsion Center (APC). Но да се върнем на темата за еновационното задвижване.

Електрическият заден мост на 17Xe ePowertrain е способен да произвежда 430 kW непрекъсната мощност, което го прави подходящ за използване в тежкотоварни камиони и автобуси в конфигурации 6x2 или 4x2. Предлага се с различни предавателни числа и с тристепенна трансмисия.

Подразделението Editron на Danfoss пък е отговорно за дизайна и доставката на мощния електродвигател и високоефективния инвертор от силициев карбид, които задвижват оста.

Електрическият мотор е базиран на собствена архитектура и методология за управление на топлината, която надхвърля целите на пътната карта на APC 2035 за специфична мощност. Това означава, че за тази конструкция на електрическото задвижване е необходим само един двигател. Това е значително подобрение в сравнение с настоящите алтернативи, които изискват два двигателя, за да отговорят на изискванията за мощност на този продуктов сегмент, отбелязват от Cummins.

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Semi ( преди 1 година )
    Tesla Semi: 3 електромотора с карбонови ръкави. 2 на едната ос - задействат се само при ускорение, 1 на другата ос - поддържа магистрална скорост с минимален разход. Резултат: Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge - заснети 800 км по магистрала с товар 36.6 тона. Резултат II: гаранция на задвижването - 1.6 млн. км.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Така е. Бързото зареждане скапва батериите. Например онзи граф, който мина 1,6 милиона километра успя да скапе първата батерия след само половин милион километра, което в неговия случай е около 2 000 зареждания на бърза зарядна станция защото зарежда на тях абсолютно безплатно за целия живот на автомобила. И това са най-скапаните батерии. Дори 2000 зареждания по 800 км са 1,6 милиона километра, колкото е и гаранцията на камиона. Новите батерии имат 10 000 цикъла живот. Смятай по 800 км!
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Но има още една малка подробност. За отопление на купето са необходими 3-4 киловата мощност, но заради високата ефективност топлинните загуби са много по-малки. За движение с 40 километра в час са достатъчни същите тези 3-4 киловата, които при 80% КПД отделят само 20% топлинни загуби - 0, 6-0,8 kw, които са недостатъчни за отопление. Но един камион харчи около 80 киловата и топлинните загуби са 16 киловата, които са абсолютно достатъчни за отопление без нужда от допълнителна енергия от батерията
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    И защо реши, че пробегът на камиона ще падне с 50% през зимата? Това да не ти е лек автомобил, който загрява купето всяка сутрин с повече енергия, отколкото е необходимо на електродвигателите за да стигнеш до работа и вечерно време цикъла се повтаря? Тъкмо вчера пуснаха клип с тесла модел s с 1000 коня мощност, която беше оставена в режим на отопление за да видят колко ще изкара с едно зареждане. Изкара 102 ч. - 4 денонощия. Камионът има 10 пъти по-голяма батерия и същото потребление за отоплени
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какъв е проблемът още сега да започне и с камионите които правят повече от 1000 километра на ден? 600 км се зареждат за 30 минути. А шофьора прави абсолютно задължителна почивка от поне 45 мин. на всеки 4,5 ч. шофиране. Тоест при наличие на зарядна инфраструктура, възпиращият фактор ще са почивките на шофьора, а не времето за зареждане. За 24 часа при 90 км в час, теоретичният максимум е 2160 км, които се зареждат за по-малко от 2 часа, а шофьорът трябва да почива задължително мин.12 часа.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    То е ясно, че няма как да стане от веднъж но сам казваш, че правят средно 800 - 1000 км на ден така, че първо ще се почне от тези правещи 800 дневно докато се стигне до тези с над 1 000 км
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Така е и това го прави особено подходящ е за местата с много наклони а през повечето време работи само 1 от 3те мотора за поддържане на скоростта
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Забележителното при Семи на Тесла са трите електромотора. За самото ускорение те не са толкова нужни, но дават възможност за рекуперация на много енергия, която при тегло 25 тона е в пъти повече от не която и да е лека кола. Същевременно, при равномерно движение, 2 от електромоторите могат да се изключат за икономия. Тази конфигурация, плюс достъпът до по-евтини батерии на Тесла, направи възможен камион, който европейските производители нарекоха невъзможен.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Не могат да се сравнят с дизела! Нали вече ги видяхме на тестовете колко са зле. Електрически камион натоварен с пълно ремарке през зимата е трагедия. Пробега му пада с 50%. А постоянното зареждане на бързи зарядни скапва батериите за нула време. На третата година вече са за смяна. Замислете се че тия камиони постоянно са в движение. Това не като вашата лека кола дето ходи с нея до работата и обратно. По 20 км на ден. Камионите правят средно по 800-1000км на ден. Някой стигат и до 1600км.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    И със сегашните батерии Тесла примерно прави камион с 800 км пробег а Мерц и други планират скоро да започнат такива с 500 км. С твърдите (които най-често също са литиеви но такива като теб няма смисъл да се занимават с тях) след 5 години ще са възможни и над 1 000 км