От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
2.5-литров редови турбобензин с 5 цилиндъра от Audi
Къде: Audi RS3, Audi TT RS
Американските журналисти се запознаха с този агрегат през 2012 покрай дебюта на TT RS и го намериха за "очарователен". Този петцилиндров мотор не само дава 400 конски сили при 7000 оборота, и 480 Нм при едва 1700 оборота, но и благодарение на уникалната си конструкция проивежда звук като никой друг (заради реда на възпламеняване 1-2-4-5-3). Това бе и първият двигател, използвал цилиндров блок от т. нар. "вермикулярен графит", но извън това в конструкцията няма нищо кой знае колко екзотично: 20 клапана, директно впръскване, 10.0:1 съотношение на компресия и турбо, подаващо до 1.36 бара налягане. Натиснете здраво педала, и веднага ще почувствате ползата от допълнителния цилиндър.
Къде: Audi RS3, Audi TT RS
Американските журналисти се запознаха с този агрегат през 2012 покрай дебюта на TT RS и го намериха за "очарователен". Този петцилиндров мотор не само дава 400 конски сили при 7000 оборота, и 480 Нм при едва 1700 оборота, но и благодарение на уникалната си конструкция проивежда звук като никой друг (заради реда на възпламеняване 1-2-4-5-3). Това бе и първият двигател, използвал цилиндров блок от т. нар. "вермикулярен графит", но извън това в конструкцията няма нищо кой знае колко екзотично: 20 клапана, директно впръскване, 10.0:1 съотношение на компресия и турбо, подаващо до 1.36 бара налягане. Натиснете здраво педала, и веднага ще почувствате ползата от допълнителния цилиндър.
Снимки: Car & Driver