Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Дебютирал през 1993, този четирицилиндров бензинов мотор дълги години се монтираше в цялата гама на VW, както и в Audi A3 и A4, Seat Leon Cupra и Skoda Octavia vRS. Пъргавината и възможностите за доработване го правят и до днес любимец на тунинг ателиетата.
Големите проблеми с него дойдоха в Америка, където дилърите на VW бяха пропуснали изрично да предупредят купувачите, че моторът изисква непременно синтетично масло. При ползването на минерално или полусинтетично се образуваше доста гъста утайка, а разходът на масло се покачваше драстично. Бяха отчетени и множество случаи на блокирали двигатели, особено в производствените серии от 1997 до 2004.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела