"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Нищо чудно първото име в списъка да ви шокира. Не е ли тъкмо Model T машината, която направи автомобила достъпен за масите, която ни освободи от оковите на географията и създаде модерното общество? И покрай това и до днес е сред десетте най-продавани коли в историята?
Точно така е. Но тези несъмнени постижения не променят факта, че за времето си Model T е евтин, труден за управление и поддръжка, и пословично ненадежден боклук.
Производството на конвейер - измислено не от Хенри Форд, а от инженера му Уилям Клан, който го видял в чикагските кланици - наистина сваля много цената на Model T. Но пък ниската цена го прави автоматично продаваем и не се налага Форд да го усъвършенства твърде много.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla