IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-важните изобретения в историята на автомобила - I част

От волана и стартера до сгъваемия покрив: кой ни даде нещата, без които днешните коли са немислими

Историята на автомобила продължава вече 134 години - от онзи септемврийски ден на 1885, когато Карл Бенц най-после завършил работата по своя Benz Patent Motorwagen. Но между онази първа серийна кола и днешните модели няма особени прилики: още десетки ключови открития трябва да бъдат направени през годините, за да придобият автомобилите вида, който познаваме днес.


Benz Patent Motorwagen, първият автомобил
Първият автомобил в историята: Benz Patent Motorwagen, изложен днес в посетителския център на Mercedes в Зинделфинген. Снимка: КОЛЕЛА

Някои от тези изобретения, както и техните автори, са добре познати на широката публика: като Николаус Ото и неговия бензинов двигател, Рудолф Дизел, който създаде дизеловия, или инженерите на Toyota, направили първия масов сериен хибрид. Но историята на много други компоненти, които днес приемаме за даденост, си остава слабо позната. В три последователни статии Automedia.bg ще разкаже за хората и компаниите, стоящи зад тях.

Най-важните автомобилни изобретения, I част:

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Голяма чест и достойнство, няма що :) карай си със здраве и се пази от еърбега Таката, че стреля на месо
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анести ( преди 7 месеца )
    Всичко е измислено от тов Ленин, преди *** от сифилис.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Дрън-дрън ярина ( преди 7 месеца )
    Не питай старило, а патило. Именно заради самурайския кодекс и онези "срещи в горичките" все още има останки от чест и достойнство и японците все още са надеждни автомобили. Продажният западняк си продава г.за, реномето, а след това и майка си, само и единствено за пари. А ти купи немско-френско-'талянския боклик и си го чукай у главата, понеже имаш още 90 вноски а той вече мята амортисьори, помпи, дръжки и стартери... Тва е жалката истина!
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    1894, 1912, 1916, 1920, 1930...по това време японците яздят коне и си правят групови срещи в редките горички да се колят с мечове.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Всъщност първата кола с предно предаване е на Graf & Stift от 1898, след това има много други опити - Victoria Combination, Alvis Cars, Miller, споменатият от вас Cord, DKW и Audi. Но Citrоеn създава първата пазарно успешна кола и на практика налага технологията
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Всъщност първата кола с предно предаване е Gr
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    теслЪ ( преди 7 месеца )
    Снимка 11- "Твърдия сгъваем покрив"?!??! Явно , че е твърд , но не виждам да е сгъваем , по -скоро прибиращ се в багажника:))))
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако не се лъжа, първата серийна кола с предно предаване е Cord L-29, макар и в малки количества
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Приносът на Лада също не е малък: бордюр в багажника за по-добро сцепление, и поне веднъж карбураторът да се изварява в тенджера за отстраняване на нагара :)
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А къде е Лада?