Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Двигателите с деактивиращи се цилиндри са нещо нормално днес, но не и през 1981, когато инженерите на Cadillac за пръв път решили да използват подобна технология. Идеята била големият V8 да се лишава от два или четири цилиндъра, когато не му е нужна максималната мощност, и така да пести гориво. Идеята била добра, но не и изпълнението. Хидравличните повдигачи се контролирали от често дефектиращи соленоиди, което водело до неработещи правилно клапани и в резултат - до смайващи колебания с газта и продължителни загуби на мощност. Проблемът бил толкова сериозен, че от GM посъветвали дилърите да направят байпас на системата и да оставят колите с 8 постоянно работещи цилиндъра.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела