IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).


електрически камиони


Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ешектрически камиони значи големи батерии.Ако една малка батерия се зарежда за десет часа на тира ще зареждаш 24 часа най малко кога че го караш не е ясно
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    В буркани или в кофи ще го събереш безплатния ток за да го купиш всичкия? Имаш ли електрически камиони вече? И знаеш ли кое е готиното? Това е като да знаеш предварително числата от тотото - тези цени се знаят 24 часа напред в денонощието и знаеш в колко часа какво ще е цената на тока. Това е като да знаеш че на еди коя си бензиностанция в 3:00 през нощта ще ти дадат 1000 лв за да си напълниш резервоара, ама ти да кажеш че ти се спи и ще заредиш сутринта на 5 лв в трафика на отиване за работа
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    За тези които не могат да смятат, означава че ако един камион е заредил по това време ще са му платили 800-900 лв за да измине 900 км. Not too bad, не е лошо, а? Май е по-добре отколкото ти трябва да платиш 700 лв за да заредиш дизел? Разбира се че това е по-скоро изключение от правилото, но е показателен пример за възможностите да зареждаш евтино гориво, като си съобразиш графика за шофиране, така че да зареждаш в най-евтините часове за деня, което да ти спести стотици левове/евро.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предложи ми ток на отрицателна цена,ще го изкупя всичкия.Да ти дам ли банкова сметка къде да ми преведеш парите?
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето само началото:На 2 юли в 15 часа цената на електроенергията на унгарската борса (HUPX) беше минус 500 евро за мегаватчас заради огромното предлагане на ток от ВЕИ в цяла Европа в този ден и сравнително ниското потребление.Изтъргуваните количества в същия час са 2413 мВтч. Което означава, че производителите са платили над 1.2 млн. евро, за да купи някой енергията им. Сред купувачите, които са получили по 500 евро за мегаватчас, има и български търговци.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Отрицателни цени на тока и в България - проблем или необходимост?25 септември 2023 06:00Това ти е статията от преди три дни прочети си я сам!
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21. Не съм чувал. Аз дадох цитат, дай и ти за цените на тока? Защото аз мога да ти дам. Искаш ли?
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Световните петролни рафинерии се оказват безсилни да произвеждат достатъчно дизел, отваряйки нов инфлационен фронт и лишавайки икономиките от гориво, което захранва промишлеността и транспорта.Докато фючърсите на петрола се покачват - в понеделник те бяха малко под 95 долара за барел в Лондон - ралито бледнее в сравнение със скока на дизела. Цените в САЩ скочиха над 140 долара до най-високото си ниво за това време на годината в четвъртък. Еквивалентът в Европа скочи с 60% от лятото насам.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ти да си чувал за рекордните цени на електроенергията в Европа?
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Те само да го пуснат в масово производство този камион, пък ще видим каква утопия е, да превозваш стоките на пет пъти по-ниска цена от конкypенцията и да видиш дали тя ще спи или също ще мине на ток. Нещо да се чули за криза с дизела? Или за първи път чувате? А за покачване на цените на горивата поне да сте чули? А за огромните проблеми на онези фалиращите с фотоволтаиците, които са принудени да продават тока на 0 лв и допълнителните желаещи за още 40 000 MW допълнително към сегашните 2000MW?