IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето я най-голямата зарядна станция за електромобили в света

Съоръжението има 258 терминала и се намира до централата на BYD

Концернът за горива Shell и китайският производител на електрически автомобили BYD обявиха откриването на най-голямата в света зарядна станция за електрически превозни средства. На нея едновременно могат да се зареждат 258 електромобила.


зарядни станции


Зарядната станция Shell Recharge е разположена близо до летището в китайския град Шенжен, където се намира централата на BYD. В допълнение към пунктовете за зареждане, съоръжението разполага с магазини, кафенета, вендинг-машини и стаи за почивка за собствениците на електрически превозни средства. Според Shell, още на етапа на пробна експлоатация станцията е обслужва повече от 3300 електрически коли на ден, като е възможно в бъдеще капацитетът на съоръжението да бъде увеличен.

За да не се влошава натоварването на местните електропреносни мрежи, Shell Recharge е оборудвана с възможността сама да генерира електричество. Слънчевите панели, разположени на територията на обекта, са в състояние да генерират до 300 хиляди kWh енергия от възобновяеми източници годишно.


зарядни станции


В момента Shell разполага с мрежа от 40 000 зарядни станции за електрически превозни средства по целия свят (около 25 000 от тях са в Китай). До 2030 г. концернът очаква броят им да достигне 200 000.


0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    МитЕ... ти за хипербола не си ли чувал мой човек? Ако ти кажа "Ей не съм те виждал от 100 години" ще тръгнеш ли и тях да смяташ с точност ;) Въображение нещо? Ми да видим Според Куора средно пълнене на резервоар отнема 4.5 мин с плащане. Те 13.3 колли на час т.е 133 за 10 колонки т.е за 24 часа са ти 3192 коли - без да искам съм го улучил :D
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Кой точно паркинг има 250 места в БГ? Из Европа по магистралите пак са голяма рядкост такива с по 100 места,исвен ако не броиш и камионите. Съвсем отьелна тема е, че повечето зареждат до 80%, а не за "10мин". Малко са тези, които се кефят да спират през 1ч за кафе и ***.
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Четири спирания за общо 40 минути за изминаване на 1000 километра, което ще рече, че една колонка може да обслужва по шест автомобила на час. 258 колонки могат да обслужат 1548 автомобила за час. Е Какъв проблем виждаш за 3300 автомобила за 24 часа? Реално повечето колонки ще са стояли не използвани през по-голямата част от времето. Да не мислиш че някой зарежда от 0 до 100% дори на теория, че да зависи по цял час?
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "Незнам как са стигнали до 3300 коли на ден "Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Е колко да е голям терена? Колко автомобила мислиш че могат да се паркират по настоящите отбивки на магистралата? Виждал ли си на какво приличат в момента? Голяма асфалтирана площадка напечена от слънцето, на която освен сянка няма нито тоалетна, нито поне течаща вода и въпреки това много хора спират по тях. Дали няма да станат приятни места ако на всяко паркомясто има зарядна станция, плюс тоалетни и места за хранене, а цялата площ покрита с фотоволтаици?
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    митичен, пак ли почваш да АКА-ш? Това няма как да се случи, защото 300 парко места, + цялата инфраструктура си е доста голям терен, освен ако не го направят многетажен. А земята не е като за без пари. Незнам как са стигнали до 3300 коли на ден освен ако не се бори бързо зареждане до 80%. Ако е до 100 са не повече от 1000 коли на ден. Останалото е .. катко ти е казал 2-ри.
  • #3
    0 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Знам че си много скаран със сметките, но ще ми обясниш ли как си представяш че 10 колонки бензиностанция могат да заместят 260 зарядни станции? Сметни капацитет на час на ден или на каквото си пожелаеш ако можеш? А дано ама надали. На бензиноколонката ще се чака повече, отколкото на зарядните станции при всякакви положения какъвто и сценарий да измислиш.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Смях в залата. Представяте ли си колко площ е това?!! за нещо, което бензиностанция с 10 колонки може да подмине :D A каква мощност трябва да има?! Панелите са с капацитет 800 кВч ДНЕВНО, говорим за нещо като 200 кВч инсталация! 250 автомобила ако се зареждат едновременно на 150 кВч ти трябва 37 МЕГАВАТА!!! подстанция всъщност мощността на един малък ТЕЦ :D
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    След години това ще е стандартна зарядна станция по магистралите и ще има по една такава по-често отколкото са бензиностанциите. А тази мощност, която генерират фотоволтаиците, произвеждайки само " в състояние да генерират до 300 хиляди kWh енергия от възобновяеми източници годишно." Ще е смешна дори за квартален или служебен паркинг с бавни зарядни. Това са някакви си 250 киловата мощност, които са достатъчни за една единствена бърза зарядна колонка.