Някога автомобилът се възприемаше като чудо и благодарение на високата си надеждност можеше да работи десетилетия. Автомобилите се справяха успешно в условия на офроуд, работеха като таксита и изминаваха стотици хиляди километри, без да се развалят. Всичко това техните собственици получаваха на определена цена. Нека видим кои са първите автомобили, променили индустрията, ставайки масови в началото на XX век и колко са стрували те.
Колко струваха първите масови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Citroën A (10CV)
Това е наистина необичайна кола, която има монококова каросерия, предно задвижване, електрически фарове, тристепенна скоростна кутия и отворена каросерия. Благодарение на 4-цилиндровия двигател с 18 конски сили, колата може да ускори до 65 км/ч. През първата година на производство цената на Citroen A (10CV) е 7950 франка, а година по-късно, поради високата инфлация, се покачва до 12 500 франка. Средната заплата на работник във Франция по това време е 700 франка.
Това е наистина необичайна кола, която има монококова каросерия, предно задвижване, електрически фарове, тристепенна скоростна кутия и отворена каросерия. Благодарение на 4-цилиндровия двигател с 18 конски сили, колата може да ускори до 65 км/ч. През първата година на производство цената на Citroen A (10CV) е 7950 франка, а година по-късно, поради високата инфлация, се покачва до 12 500 франка. Средната заплата на работник във Франция по това време е 700 франка.
Общо от 1919 до 1921 г. са произведени 24 000 бройки Citroen A (10CV), а подобрената му версия Citroen B със затворено метално тяло е продадена в 90 000 екземпляра.