Някога автомобилът се възприемаше като чудо и благодарение на високата си надеждност можеше да работи десетилетия. Автомобилите се справяха успешно в условия на офроуд, работеха като таксита и изминаваха стотици хиляди километри, без да се развалят. Всичко това техните собственици получаваха на определена цена. Нека видим кои са първите автомобили, променили индустрията, ставайки масови в началото на XX век и колко са стрували те.
Колко струваха първите масови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Мощността на 1,1-литровия двигател е 25 к.с. По-късно на автомобили се появи 1,6-литров „боксер“, развиващ 50 к.с. В Германия Volkswagen Käfer се произвежда до 1978 г. След това производството е преместено в Мексико, където Beetle се сглобява в различни модификации до 2003 г. Общо са произведени повече от 21 милиона Käfer със задно разположен двигател.
В края на 30-те години се смята, че „народната кола“ в Германия трябва да струва 990 марки. Въпреки това, поради избухването на войната, цената вече е различна. Volkswagen Käfer през 70-те години струва около 10 000 марки, което приблизително отговаря на шестмесечната заплата на работник в Германия.