Някога автомобилът се възприемаше като чудо и благодарение на високата си надеждност можеше да работи десетилетия. Автомобилите се справяха успешно в условия на офроуд, работеха като таксита и изминаваха стотици хиляди километри, без да се развалят. Всичко това техните собственици получаваха на определена цена. Нека видим кои са първите автомобили, променили индустрията, ставайки масови в началото на XX век и колко са стрували те.
Колко струваха първите масови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Benz Patent-Motorwagen
Година по-късно Готлиб Даймлер предлага много по-успешна конструкция, като прави 4-колесна карета със сложен кормилен механизъм и същия 1-цилиндров двигател, но с мощност 1,1 к.с. Колата се оказва по-стабилна и ускорява до 16 км/ч. И в двата случая това са експериментални образци, които не се възприемат като транспортно средство и се сглобяват в малки работилници.
По това време тези коли изглеждат забавни и само много богати хора можеха да си ги позволят. Поктепенно обаче в края на XIX век „самоходните карети“ се превръщат в търговски продукт.
Година по-късно Готлиб Даймлер предлага много по-успешна конструкция, като прави 4-колесна карета със сложен кормилен механизъм и същия 1-цилиндров двигател, но с мощност 1,1 к.с. Колата се оказва по-стабилна и ускорява до 16 км/ч. И в двата случая това са експериментални образци, които не се възприемат като транспортно средство и се сглобяват в малки работилници.
По това време тези коли изглеждат забавни и само много богати хора можеха да си ги позволят. Поктепенно обаче в края на XIX век „самоходните карети“ се превръщат в търговски продукт.