fallback

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.

„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес

fallback
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Май си пропуснал плановете на Tesla да произвежда 3TWh собствени батерии през 2030 , които са достатъчни за 35 милиона електромобила с най-голямата батерия за Тесла модел 3, като при обявяване на тези планове обещаха да изкупят всички възможни количества батерии от други производители на батерии, както и да изкупят, финансират или сключат договори за доставка или концесия на мини и преработвателни компании за материали за батерии. Точно от това се притесняват останалите, за които не останаха
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Карлово, А какво пише на най-новата разработка батерии от Тесла 4680 с които се сглобяват част от произведените модел У в Щатите? Кой им произвежда тези батерии? Чии бяха поточните линии за батерии 4680 в завода на Тесла в Берлин, които разглобиха и пренесоха в Щатите?
  • #40
    До 39 ( преди 1 година )
    В Япония се произвеждат само батериите на S и Х
  • #39
    Карлово ( преди 1 година )
    До 35 Затова ли на батериите пише Panasonic made in Japan,BYD и CATL made in China.
  • #38
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Коментари - точно такива каквито очаквах.... руско-китайски, та чак Северно Корейски. Българинът - единственият "европеец" , който плюе Европа е ползва нейните блага и свободи... П-фу.
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    То дори потеклото няма особено значение защото Украйна е почти един народ с Русия исторически до 2014г, а Тайван са си баш китайци под името Република Китай но не са като българските китайофили и ***
  • #36
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Коментари- точно каквито очаквах... Все едно повечето от вас имат китайско или руско потекло.... Българинът - единственият "европеец" който ползва благата на Европа и плюе всичко европейско.... П-фу
  • #35
    До 32 и 33 ( преди 1 година )
    В Невада и Тексас се произвеждат батерии, а не само сглобяват
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом така правят пак ще купя корейско но както се очертава сегашното няма и скоро да се скапе.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Не схващаш ли разликата между понятията произвежда и сглобява?Пак се правиш на кондензатор с голям капацитет,но май ти изтече електролита.
fallback
Последни