fallback

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.

„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 13. "А това е "новина" значи викаш САЩ субсидирали, а страните в ЕС не така ли? " Разликата е, че в САЩ си взеха поука и вместо да субсидират всички на калпак, като дори имаше лимит само за първите ако не се лъжа 200 000 електромобила на компания, при което се оказа, че в продължение на три години субсидираха европейските и китайски марки, но не и Тесла, вече субсидират допълнително само автомобили чиито части са произведени и сглобени в Америка. Производителите си преместиха заводите там!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    12 - да допълня - а ЕС се чуди каква глупсот да измисли да направи живота на производителите си черен, то не са прави краставици, перфектно кръгли домати, бананите да са жълти, че кой купува зелени (както са наистина), таи при колите - "стандарти" за какво ли не. В крайна сметака, не си дават сметка, че крайниа потребител плаща цената.
  • #10
    До 12 ( преди 1 година )
    А това е "новина" значи викаш САЩ субсидирали, а страните в ЕС не така ли? Само, че ще те разочаровам до началото на тази година повечето електромобили в САЩ бяха без значима субсидия която както сам казваш беше свършила отдавна за Тесла там, а тя продава повечето електромобили там, а н САЩ митото за китайски коли е 27.5%, а за европейски е 2.5% докато в ЕС и от Китай и от САЩ е 10%
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. А каква реакция очакваш? Много ясно, че не одобряваме такова решение при което да вдигнат цените на китайските автомобили изкуствено с налагане на допълнителни такси върху митата. Само времето ще покаже дали Европа е взела правилно решение или САЩ, които правят точно обратното. Там вместо да слагат високи такси на вносните автомобили и допълнително да им вдигат цените, за да ощетяват клиентите, просто субсидират автомобилите местно производство, за да стане цената им равна или дори по-ниск
  • #8
    До 10 ( преди 1 година )
    Че кой ти пречи да четеш руските и китайските медии или русоробските български съответно или пък да купуваш китайски стоки или ти искаш за китайците привилегии нещо на пазара?
  • #7
    VAYK ( преди 1 година )
    До#3 Свободния пазар като свободата на медийте! Всичко без Китайско и Руско е позволено в ЕС:))))
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    4, Добър или лош Китай в момента е доминант. Понеже 80% от всяко производство е там, кихнат ли света ше настине направо. Лакомията за печалба...и изнасяне на производства сега дава резултат.
  • #5
    VAYK ( преди 1 година )
    ЕС нямат козове тук!
  • #4
    DE ( преди 1 година )
    Бая сте се събрали тука. Китай е ***, който *** всичко до което се докосне, но докато не ви изпръска, няма да разберете, защо това което правят е лошо.
  • #3
    Горящ Challenger 2 ( преди 1 година )
    Какво стана със свободния пазар ? Свободен пазар за запада, а за изтока - регулиран и контролиран от САЩ и ЕС ? Двойните стандарти ще доведат края на гейропа
fallback
Последни